Ett lite långt inlägg men förhoppningsvis glädjer det någon
Blev riktigt sugen på quickshifter när Arn87 tog upp det tidigare i tråden. Priset för den från Dynojet var dock lite väl i mina ögon men jag har hittat ett alternativ i Tyskland (ev. Slovakien, lite osäkert) som jag kan rekommendera.
Jag har köpt från
PK-Power och priset landade på 1255 kr inkl. frakt, jämfört med ca 3500 kr för Dynojets variant i Sverige. Funktionen är precis densamma och den kopplas in i befintlig power commander.
FZ1 står ej med i listan över kompatibla hojar men han har det som behövs. Observera att det ska vara en sensor av typen "pull" till FZ1.
Beställde den genom att helt enkelt skicka €125 via PayPal då hans eBay-auktioner (
länk) hade gått ut.
Har var överlag lite seg på att svara på mailen. Framförallt fick jag först inget svar när jag hade skickat pengarna vilket var lite oroväckande men efter en påminnelse visade det sig att det inte var något problem och att han faktiskt hade skickat den omgående efter att jag betalat. Det tog ganska precis en vecka innan jag fick ett rekommenderat brev med följande:
View attachment 437381
Skruvade helt ihop de båda stagen vilket gjorde det hela enklare att montera. Det var dessutom fortfarande utan problem tillräckligt med justermöjlighet både vid sensorn och växelspaken. Inga problem att montera egentligen men lite mindfuck blev det då vissa gängor är vänster och andra höger, men det passar endast på ett sätt i slutändan.
Fick inte med några installationsanvisningar men kablarna kopplas in i port 3 och 4 i power commandern (i PCV i alla fall), spelar ingen roll i vilken ordning. Vet inte om det hade gått att trycka in kontakterna men de verkade vara för stora så jag klippte bort dem och skalade kablarna själv. Glöm ej att sedan koppla in datorn i power commandern och aktivera quickshiftern.
Till slut blev det såhär:
View attachment 437382
Kör just nu 65ms kill time mellan 1-2, 50ms på övriga. Ska laborera mer med dessa framöver men detta verkar fungera bra i alla fall.
Känns inte riktigt bra om jag vrider mycket/fullt på gasen och växlar under typ 8000 varv, men om jag inte gasar så mycket så är det riktigt behagligt. Framförallt så fungerar det riktigt jäkla bra att gasa fullt, varva max och bara lyfta foten när man ska i med nästa växel