-=[P-son]=-
Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Hej, det ser inte kul ut.
Om du skall byta motor, så skulle du kunna sattsa på en Thunder Race motor. Det skall passa enligt tidigare uppgift, däremot måste övre motorfästet moddas på nått sätt. När jag jagade motor så var det samma pris på en gammal FZR1000 som för en Thunder Race.
Har hittat 2 st motorer på skrotar, ligger runt 6k.
Har gått 6,5 resp ca 7 k mil. båda är 89r
En grej jag reagerade på var att den ena ser ut att ha oljekylare, är det verkligen org ??
hehe.....
Det skiljer enligt dem specarna 1,5 hk / 1 Nm mellan motorerna tilfördel för Ace:n.
Skall jag hänga i en annan motor, som inte är bolt on, byta databoxar, kabelhärva (som garanterat inte hänger med från skroten för 7k) mm så skall det vara för mer belöning än så, t.ex. en växel till....
R1 motorn passar dock "sådär" enligt allas eran bibel på FZR Online, verkar dock inte som att det är någon som försökt....
Hade jag hittat en R1 motor komplett till rätt pris i höstas, så hade jag kanske gett mig på det.....
Fick pris från Yamahacenter idag på de 2 korgarna, lite drygt 7 resp 1,5k SEK för dem, då tillkommer även komplett kopplingssats som jag hittat en förstärkt variant i englanf för ca 2k. åsså lite packningar mm
Våren är här om några veckor, första baneventet är i början på april här nere i söder, så då måste jag ju ha båda hojarna klara