Nu så..
Under fredagskvällen så kopplade jag ner bågen lite... Kopplade loss snabbkopplingarna till tanken och bensinpumpen. Gjorde en funktionskontroll på pumpen genom att ansluta den till batteriet direkt och den tickar på som tusan.
Skruvade loss "reservnappen" och kolla upp den, varje gång jag slår av eller på så klickar det i mitten relät under sadeln.
Kollade strömmatningen till pumpen och den var lite problem att få kontakt på, så jag klippte bort kopplingen och satte dit en sockerbit i brist på snabbkopplingar hemma (självfallet så maskade jag den med eltejp oxå)
Allting frid och fröjd så jag passar på att byta oljefilter och slå i rätt mängd olja i motorn när jag ändå håller på
Glad i hågen så startar jag hojen flega gånger och gör lite stillastående kontroller på hojen när den brummar.
Skitbra
MEN när jag ska åka aifår farsans garage och hem... Vad faaanp händer !! Hojen börjar gå oljämnt och det känns som den inte får tillräckligt med soppa/ eller för mycket, den bluddrar och hackar sig fram.
Stannar och svär väldigt högt i hjälmen....
Nu låter jag hojen vara ett par minuter, sedan slår på tändningen hör pumpen ticka, men dn vill inye starta..
Hmm, jag stänger av tändningen, slår på den igen hör hur det ticker, mycket, stänger av tändningen och slår på den igen och det tickar på som tusan igen, provar en gång till och det tickar igen...
Kan det vara så att det är något relä som styr om det ska kickas fram soppa eller är det bara så att det ska pumpas fram varje gång man slår på tändningen?
Om det är något som känner av så borde ju inte det komma fram tillräckligt med soppa till pumpen, så då måste ju det vara stopp i soppafiltret, eller slang vikt (jag var noga och kolla klämda slangar när jag skruva ihop)
Eller så kan det vara något i tanken som inte släpper fram soppan...
Det är ju lite soppa i filtret och slangen så jag kommer ju en bit på det är min tanke om det är tanken som pluggar igen något... Det kan ju sippra ner under tiden hojen är still men sen så tar ju den slut och pumpen kan inte ta fram mera till motorn...
Det är mina funderingar..
Kan någon annan ge mej feedback eller ideer? Tänker jag rätt eller är jag dum i huvet?