EXUP ventilen brukar kunna låsa sig eller så kan servomotorn gå sönder. Du kan börja med att kolla om servot är i funktion/ventilen låst genom att med tändningen av för hand vrida servomotorn så långt till höger (tror jag det va)
som det går och sedan slå på tändningen, då ska servot dra ventilen till rätt utgångsläge och då kan du också kolla om ventilen är rätt justerad genom att föra en mejsel genom den gaffelformade delen på ventilen in i hålet bakom, om det går, D.V.S. om den står mitt för hålet så är den rätt justerad. Om senare tänker ta bort ventilen för frigöring/smörjning så brukar det vara ganska besvärligt. Den brukar sitta som gjuten och man bör värma den för att den ska gå loss.
Hej.
Är det någon som har kåpan på vänster sida under sadeln till en fzr 1000 87-88 liggande och vill sälja ? helst blå-vit om möjligt.
tjena.. har ett konstigt missljud/knackande eller mer klonkande kanske som kommer när hojjen är varm på tomgången....
nån som har en aning?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |