EXUP ventilen brukar kunna låsa sig eller så kan servomotorn gå sönder. Du kan börja med att kolla om servot är i funktion/ventilen låst genom att med tändningen av för hand vrida servomotorn så långt till höger (tror jag det va)
som det går och sedan slå på tändningen, då ska servot dra ventilen till rätt utgångsläge och då kan du också kolla om ventilen är rätt justerad genom att föra en mejsel genom den gaffelformade delen på ventilen in i hålet bakom, om det går, D.V.S. om den står mitt för hålet så är den rätt justerad. Om senare tänker ta bort ventilen för frigöring/smörjning så brukar det vara ganska besvärligt. Den brukar sitta som gjuten och man bör värma den för att den ska gå loss.
Hej.
Är det någon som har kåpan på vänster sida under sadeln till en fzr 1000 87-88 liggande och vill sälja ? helst blå-vit om möjligt.
tjena.. har ett konstigt missljud/knackande eller mer klonkande kanske som kommer när hojjen är varm på tomgången....
nån som har en aning?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |