4cyberspace
Medlem
Nu har de släppt 2021 års modell av Yamaha MT 07
https://www.yamaha-motor.eu/se/sv/products/motorcycles/hyper-naked/mt-07-2021/
https://www.yamaha-motor.eu/se/sv/products/motorcycles/hyper-naked/mt-07-2021/
Nya modellen:
Prova sökfunktionen i forat.Hej! Har försökt läsa lite men var ett ex antal sidor att skrolla igenom så tänkte att jag frågar istället.
Hej!
Hoppas på att jag kan få hjälp här.
Frugan har en Mt07:a 2014 som rullat 2100mil, där det är något knas och jag har tyvärr inte koll på detta.
När man startar den med växel i och kopplingen indragen så drar den iväg på startmotorn som att kopplingen inte tar ordentligt!? Även avstängd upplever jag den som trög att rulla om man har växel i. (med kopplingen indragen givetvis! ) Inte känt något konstigt när jag provkört, möjligen att växlarna är lite tröga att få i.
Byta allt? Något man klarar av själv?
Börja med att se över justeringen om du inte gjort det.Hej!
Hoppas på att jag kan få hjälp här.
Frugan har en Mt07:a 2014 som rullat 2100mil, där det är något knas och jag har tyvärr inte koll på detta.
När man startar den med växel i och kopplingen indragen så drar den iväg på startmotorn som att kopplingen inte tar ordentligt!? Även avstängd upplever jag den som trög att rulla om man har växel i. (med kopplingen indragen givetvis! ) Inte känt något konstigt när jag provkört, möjligen att växlarna är lite tröga att få i.
Byta allt? Något man klarar av själv?
Risken finns men den är verkligen mikroskopisk. Större risk att du åker på kontrollbesiktning och böter för ljudet. Kör på, det gör alla andra.Tjena folket!
Jag har köpt mig en MT-07 2022 men den låter för jäkla tråkigt och vill därför sätta på helsystem/slipon för att boosta ljudet lite. Problemet är att jag har A2-kort och vill ju helst slippa åka på olovlig körning om polisen skulle vilja titta på min hoj i med effekthöjandet i helsystem. Är det om-mappning som krävs eller kan DB-killern räcka för att inte få för mkt effekt?
Vill ju helst inte börja kapa och svetsa i originalröret för att få på ett slip on så ett helsystem hade varit bättre om det går att lösa.
Tack för svar! De helsystem jag kollat på mest är akrapovic carbon och mivv gp. Har du förslag på system med rejäl dB-killer eller är något av dessa förslag bra?Risken finns men den är verkligen mikroskopisk. Större risk att du åker på kontrollbesiktning och böter för ljudet. Kör på, det gör alla andra.
Ett tips är att köpa helsystem/slipon som har en redig db killer. Då behöver du antagligen inte byta innan besiktning, bara montera db killern.
Ingen expert men jag har haft akra på flera hojar och de har jag kummat besiktiga med db killer.Tack för svar! De helsystem jag kollat på mest är akrapovic carbon och mivv gp. Har du förslag på system med rejäl dB-killer eller är något av dessa förslag bra?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|