Yamaha MT-07

ae03c81b47be2b39718d7fcc83a09873.jpg

Lackad och monterad!

Någon här som använder sig av "Launch Limiter"-funktionen som finns i PCV (Power Commander V). Ska tydligen ligga på 4,500 rpm och göra accelerationen märkbart bättre från start.

Last edited:
Är 5000-mila test av mt07 i senaste motorrad för dom som är intresserade av det, som jag fick gratis av ngn anledning..

5000 milatestet var bara halvtidsrapport. Det största problemet efter 2500 mil var ett fastfruset tändningslås...

Hej, rullar ut min mt 07 för andra säsongen. Har rullat ca 350 mil. Spände kedjan något vid 100-milaservicen. Är det någon mer än jag som upplever att kedjan rasslar? T.ex när man åker i en tunnel eller längs en vägg upplever jag att det låter lite "rassligt". Kan det möjligtvis vara ett garantiärende? Tack för svar.

Beställde en MT07 Night Fluo igår, förhoppningsvis får jag den imorgon :yoparty Tänkte beställa lite kraschskydd, vilken av dessa tror ni på? Den första ser jäkligt robust ut men gillar att den andra är så slimmad.

15-16-FZ07.jpg

ZeusArmor FZ-07 Pro Series Engine Cage.jpg
12725031_216817278673380_88408320_n.jpg

Tänk bara på att subcasen är monterad på dom sista bilderna, så den kanske ser smidig ut, men funkar nog bäst ihop med just subcasen!

Beställde en MT07 Night Fluo igår, förhoppningsvis får jag den imorgon :yoparty Tänkte beställa lite kraschskydd, vilken av dessa tror ni på? Den första ser jäkligt robust ut men gillar att den andra är så slimmad.

Hallo gänget!
förra veckan lyckades jag äntligen lösa kortet och idag gick jag och köpte mig en ny mt 07.
finns egentligen bara 2 saker som jag känner direkt att jag vill fixa på hojen och det är ljudet(fan låter ju som en moppe) och regskylten bak.
Har sökt en del men har inte hittat så mkt bra svenska sidor, är det nån som vet nått eller är det ebay som gäller?
är väll kanske inte så där jätte sugen på att lägga 10 tusen på ett nytt rör direkt.

MVH

Hallo gänget!
förra veckan lyckades jag äntligen lösa kortet och idag gick jag och köpte mig en ny mt 07.
finns egentligen bara 2 saker som jag känner direkt att jag vill fixa på hojen och det är ljudet(fan låter ju som en moppe) och regskylten bak.
Har sökt en del men har inte hittat så mkt bra svenska sidor, är det nån som vet nått eller är det ebay som gäller?
är väll kanske inte så där jätte sugen på att lägga 10 tusen på ett nytt rör direkt.

MVH

Beror väl helt på vilken ljuddämpare du tänker dig. SC-Project går att få tag på för 7000 från deras hemsida. Zard ligger i ungefär samma prisklass.

Hallo gänget!

MVH

Grattis till kortet och en grymt skön hoj.

Köpte skylthållare på ebay. Även ett Arrow-system för 6000:-!
Låter helt sjukt grymt! :rock Helt fantastiskt djupt twinljud. Min R1:a hörs inte alls om båda står på tomgång bredvid varandra. :D:)

Grattis till kortet och en grymt skön hoj.

Köpte skylthållare på ebay. Även ett Arrow-system för 6000:-!
Låter helt sjukt grymt! :rock Helt fantastiskt djupt twinljud. Min R1:a hörs inte alls om båda står på tomgång bredvid varandra. :D:)
Min känsla är att de flesta eftermarknadssystem gör sig grymt bra på mt-07. Pris och utseende blir avgörande skulle jag tro. Arrow, Termignoni, zard, akra, sc project.... svårt att ogilla nån av dem :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Min känsla är att de flesta eftermarknadssystem gör sig grymt bra på mt-07. Pris och utseende blir avgörande skulle jag tro. Arrow, Termignoni, zard, akra, sc project.... svårt att ogilla nån av dem :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Själv tänkte jag satsa på ett SC-Project CRT när det väl beger sig :yoparty

yamaha_mt07_scproject_crt_exhaust_mt07_sc_project_CR-T_exhaust.jpg

Någon som vet om det dödar garantin att byta avgas?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back