Hej,
Jag har kikat en hel del på denna hoj då jag funderar på att ta MC-kort till sommaren.
Jag har tävlat motocross halva mitt liv och var mc-ordonnans i lumpen.
Jag tror MT 07 kan bli bra men kanske slö?
Jag läser mycket om uppgradering av fjädring och folk rekommenderar det på många forum. Ändå ser man INGA hojar på blocket där detta är gjort. Varför?
Jag själv har inte känt något behov av det. Jag väger 70 kg och jag tror att det är främst dom tyngre förarna som behöver göra något åt fjädringen, eller dom som kör bana typ. Du kommer nog inte tycka den är slö, jag ska faktiskt sälja min MT till förmån för en lugnare hoj så jag inte kör ihjäl mig. Du får upp den på bakhjulet hur lätt som helst, men vill du köra 300 blås på motorvägen kanske du ska välja en annan hoj
Det är en jävligt grym hoj och jag hade aldrig sålt den om jag inte fått barn nyligen
Tror inte du kan få så mycket för pengarna med någon annan hoj.
Nån som vet hur strypningen är monterad på MT-07:an? Är det endast någon form av gasstopp och är den i så fall relativt enkel att plocka bort?
Hej! Kloka ord tycker jag. Allt för lätt att springa iväg och bara vilja ha lite nyare och med lite fler mods - det drar snabbt iväg prismässigt! Som du säger lär jag nog växa ur den relativt fort, vilket gör att jag nog ska sluta lägga tid på att hitta den perfekta första hojen. En bra begagnad 2015-2018 till ett vettigt pris lär bli mer än bra då modellen som sådan är väldigt bra. Tack ska du ha!Provsitt. Alla tycker olika. Jag är 185 och tycker grabbens ER-6a, säteshöjd 785 mm är okej. Känns ganska bekvämt om än jag tycker det sur ut som jag sitter på en "liten" hoj. Mt-07 är högre och du är ju dessuotm längre. Provsitt! Men som 1a hoj tror jag den är bra och jag tror också du växer ur den fort. Svaret på nedan frågor behöver nån som kört 2018-> och kan jämföra svara på. Men generelt pressar väl inte en övningskörare sin hoj till max så värst mycket uppgraderingar brukar inte behövas. Gå på pris och känsla.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|