Står ju som sagt klart och tydligt på Yamaha’s hemsida att även den ”vanliga” är utrustad med farthållare, har ju väldigt svårt att tro annat. Tänkte sticka bort på YC Helsingborg idag o kolla på deras dom ska ha fått hem.Nån som hört från säker källa hur det ligger till med farthållare på 2021an? På svenska specen nämns farthållare på standard-MT09an (2 gånger t.o.m.), men undrar om det är ren lögn. Kollar man UK så nämns det bara för SPn. Känns inte troligt att vi skulle få en annorlunda spec här...
Jo det står ju det på den svenska sidan. Men inte på några andra länders sidor, vad jag kunde se. Jaja, den som lever får se.Står ju som sagt klart och tydligt på Yamaha’s hemsida att även den ”vanliga” är utrustad med farthållare, har ju väldigt svårt att tro annat. Tänkte sticka bort på YC Helsingborg idag o kolla på deras dom ska ha fått hem.
Har ni behövt mappa om era hojar när ni byter helsystem? Tänker att det blir stor skillnad med euro 5 tjafset.
Tack för en helhjärtad förklaring ? Får se vad återförsäljaren säger när det är dags för levererans. Men man går miste om avgassmällarna som jag kan tycka är smått upphetsande ?Det finns absolut lite att tjäna vad gäller hästkrafter, fast inte så mycket som du kanske tror. Även om Euro5 kraven stryper ner så tjänar du nog i bästa fall bara en handfull hästkrafter i det "användbara" registret (typ 4-7000rpm). Största vinsten med att mappa om gör du i att du ger motorn ordentligt med bränsle så det smörjer och kyler kolvarna bättre, vilket ökar livslängden på hojen. Troligen kommer den dra mer soppa men du får i regel bort en stor del av ryckigheten i gasen man kan uppleva på moderna hojar då mappningen är väldigt anpassad för miljökraven.
Det finns absolut lite att tjäna vad gäller hästkrafter, fast inte så mycket som du kanske tror. Även om Euro5 kraven stryper ner så tjänar du nog i bästa fall bara en handfull hästkrafter i det "användbara" registret (typ 4-7000rpm). Största vinsten med att mappa om gör du i att du ger motorn ordentligt med bränsle så det smörjer och kyler kolvarna bättre, vilket ökar livslängden på hojen. Troligen kommer den dra mer soppa men du får i regel bort en stor del av ryckigheten i gasen man kan uppleva på moderna hojar då mappningen är väldigt anpassad för miljökraven.
Min MT09 -16 small väldigt gött trots flashning av Yamaha Center. Hade på Akrapovic helsystem utan db-killer.Tack för en helhjärtad förklaring ? Får se vad återförsäljaren säger när det är dags för levererans. Men man går miste om avgassmällarna som jag kan tycka är smått upphetsande ?
Mc Varuhuset är absolut att rekommendera.Jaha då börjar man så smått ställa in sig på att en vår kommer snart...
Bor i sthlm, 100 mils service gjordes förra året. Tänkte starta säsongen med en årsservice. Är MC varuhuset att rekommendera? Så bra pris som möjligt och auktoriserade såklart...
Tänkte även byta däck. Funderingar på michelin road 5. Någon med erfarnehet av det? Det blir väl hiskeligt dyrt att be tex MC varuhuset att ombesörja även det, eftersom man då inte kan köpa däcken till online priser... Var brukar ni byta däck?
Kanske menar du "Kerem a Hero" från Turkiet?Har börjat komma ut flera videos på YouTube från första testkörningen. Nån mer som kollat på dom? En kille från Polen (kommer icke ihåg vilken YouTube-kanal) vart riktigt underhållande och kör väldigt inspirerat. Kul att se!
Release i april verkar fortfarande vara aktuellt för oss i Europa vilket är trevligt.
Som jag misstänkte så är Yamahas hemsida felaktig. Bara SPn har farthållare.
Har börjat komma ut flera videos på YouTube från första testkörningen. Nån mer som kollat på dom? En kille från Polen (kommer icke ihåg vilken YouTube-kanal) vart riktigt underhållande och kör väldigt inspirerat. Kul att se!
Release i april verkar fortfarande vara aktuellt för oss i Europa vilket är trevligt.
Tror han menar denna filmen. Bra kört och ljudet från nya motorn är ju brutalt ?
Ja det är ju lite snålt kan man tycka. Speciellt eftersom intrumenten verkar vara samma, bara att dom knapparna inte har nån funktion på icke-SPn då.Bra upptäckt. Verkar som Yamaha tagit bort det från hemsidan (om det stod tidigare) . Tråkigt dock att inte få farthållare som kan vara riktigt skönt på längre turer...
Kollar man detaljbilder på styret så är knapparna lite olika, även om dom har samma layout. På MT SP står det 'Res' respektive 'Set' på övre och nedre knappen. Mittersta är omärkt. På vanliga MT är det två grå knappar, omärkta. Mittenknappen är märkt 'Mode'.Ja det är ju lite snålt kan man tycka. Speciellt eftersom intrumenten verkar vara samma, bara att dom knapparna inte har nån funktion på icke-SPn då.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |