Äntligen har jag hittat en handledare och fått ut och prova på min begagnade mt09 2014 som stått i garaget i 2 år.
Men jag får väldigt ont i hela kroppen efter att ha kört.
Första rundan blev ca 9mil på små vägad(80km/h).
Kunde knappt ta mig ur sängen de närmaste dagarna efter, ont i ländrygg nåt så in i.
Senaste turen blev ca 15 mil med hälften små kurviga vägar och sista biten landsväg 90/100 km/h
Inte riktigt lika ont efter denna gång dock.
Är det min ovana som gör att jag spänner mig tro? Släpper det när jag blivit mer van eller bör jag försöka justera styret redan nu?.
Till saken hör att när jag hämtade hojen fick jag montera av styret för Att få in den i skåpbil. Kan jag ha monterar det i helt fel vinkel?
Mvh nybörjare
Kan någon rekommendera en snygg och funktionell vindruta? Jävla blåsigt över 170...
Köpte mig en Zoom H1n för att förbättra ljudet till Gopro filmerna. Får stänga av auto level till nästa gång då ljudet ibland försvinner pga det. Här är första försöket.
Gôtt ljud! Saknade direkt min street triple när jag hörde det där.
Var har du lagt micken? I bakfickan nära utblåset?
Köpte mig en Zoom H1n för att förbättra ljudet till Gopro filmerna. Får stänga av auto level till nästa gång då ljudet ibland försvinner pga det. Här är första försöket.
Var köper ni nya däck? Funderar på Michelin Road GT 5. Men fan vad dyrt det var. Andra rekommendationer? Nuvarande börjar kännas halt, har gått 400 mil, sladdar väl en del till vardags..
Vad för man ge för en 09a nu för tiden? Tidiga modellerna? Brorsan är eventuellt på jakt efter hoj!
Kolla på Påarps MC service utanför Helsingborg. En av de mest prisvärda vad det gäller däck. Kollade i Malmö, Lund och Landskrona. I Påarp var han mest prisvärd. Exempel: https://www.blocket.se/annons/skane/bridgestone_bt023/83526052
https://www.mc-service.nu/
I en liten ryggsäck. Målet är att slippa all vindbrus. Får väl köpa till en fjäder/rattmuff till micken.
Gopro sitter på en bröstsele.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |