CooperCorgi
Medlem
Stämmer bra!Den är väl vit upp till typ 5000rpm, sen blir den grön, sen orange vid ? Rpm och sist röd
Stämmer bra!Den är väl vit upp till typ 5000rpm, sen blir den grön, sen orange vid ? Rpm och sist röd
Samma här. Men det är inga som helst problem att hämta den från Yamahas hemsida. Smidigt dessutom att ha den nedladdad i mobilen.Fick ni andra med någon instruktionsbok? Fick först en men den var till gamla modellen sen sa handlaren att det endast är online nu för tiden. Tyckte det var lite märkligt ?
jag fick det till min nya Tracer9 GTFick ni andra med någon instruktionsbok? Fick först en men den var till gamla modellen sen sa handlaren att det endast är online nu för tiden. Tyckte det var lite märkligt ?
Hur går det för alla med modellår 2021? Min rullar på bra. En bit över 200 mil så nu börjar den bli ordentligt inkörd.
På önskelistan står en sadel i stil med förra generationens rally. Sen vore ett kort avgassystem också fint. Gärna ”for closed circuit racing only” så det brölar på lite mer. ?
Blev det Bridgestone Hypersport igen eller testade du något nytt? ?Jag har strax 700 mil på min, kan inte komma på några direkta svagheter faktiskt! Inte haft några som helst fel på min. Funkar till allt, bushoj, handledarhoj, touringhoj(nåja, det går om man vill), pendlingshoj, banhoj.
Bytte bakdäck vid 620 mil ca, och det var klart mer mil än vad jag förväntade mig av ett så pass sportigt däck.
Tycker den är smidig att leva med till vardags.
Jag körde en 2014 MT09 först, och den var svampig och gungig. Bytte upp mig till en 2018 SP och den är en helt annan cykel på vägen. Om du har kört hoj ett par år, och börjat lägga märke till bromsar och stötdämpare, så kommer du uppskatta detta MYCKET.Någon som kan förklara skillnaden i dämpning på basmodellen kontra SP modellen ? Vad är det man får mer i dämpning på SP modellen och på vilket sätt kommer det märkas ?
Hoppas på en R9, baserad på MT09 SP, till 2022. Borde kunna bli en kul sporthoj för gatan om man inte behöver 200hk.Var inne på Bike och kikade på nya Mt-09.
Jag hoppas den är bättre att köra än vad den ser ut för rent utseendemässigt tyckte jag nog inte att det var ett lyft... Svårt för fronten, ser så liten ut... Får el mopedskänsla...
Men men - smaken är som baken, säkert en trevlig hoj att köra.
Monterade michelin road 5. Tycker inte det är riktigt samma känsla i det som i S22 som satt original men absolut ett bra däck. Kan hända man kan laborera lite med däcktrycket för att få bättre feeling. Funkade även kanon på GTR i eskilstunaBlev det Bridgestone Hypersport igen eller testade du något nytt? ?
Alternativet är en Tracer9. 30 mil lätt på en tank. 520 körda mil sen i maj. Dock ska erkännas att min gamla MT09 var mer bus än nya Tracern.Var inne på Bike och kikade på nya Mt-09.
Jag hoppas den är bättre att köra än vad den ser ut för rent utseendemässigt tyckte jag nog inte att det var ett lyft... Svårt för fronten, ser så liten ut... Får el mopedskänsla...
Men men - smaken är som baken, säkert en trevlig hoj att köra.
Absolut. Min kompis köpte en MT09 -2019 efter han provkörde min gamla MT09.Gamla (-17 till -20) MT 09 duger gott. Har den till all möjlig körning, tycker den ger ett fenomenalt värde för pengarna. Vid mer (renodlad) sport-/buskörning får Aprilia'n rulla..![]()
Den där var snygg!Alternativet är en Tracer9. 30 mil lätt på en tank. 520 körda mil sen i maj. Dock ska erkännas att min gamla MT09 var mer bus än nya Tracern.
![]()
hur mycket mer upplevde du det som? jag har akra helsystem utan cat och är lite i valet och kvalet om jag ska ta ur den eller inte. även med db killer brummar den en hel del när man motorbromsar lite för hårtPlockade ner akra systemet och borrade ur DB insatsen.
Lät åt helvete för mkt så fick tryckt tillbaka insatsen. ?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |