hannuse
När resan är målet
Den rundan missade jag men å andra sidan så var jag på väg hem från Borås med min splitter nya 2014 Audi A4 Allroad
Ahhh - Godkänd ursäkt
Den rundan missade jag men å andra sidan så var jag på väg hem från Borås med min splitter nya 2014 Audi A4 Allroad
Väldigt likt mina inställningar, väger 81kg
Jag var och testade en mt-09 igår.
Hade inga som helst förväntningar på hojen alls, men måste säga att den överraskade mig verkligen!
Väldigt fin motorkaraktär, och en riktigt wheelie benägen cykel.
Kör själv 1290n så man tänker ju att inget man testar kan imponera på en men det gjorde mt-09:an.
Ok, den går inte att jämföras med min hoj... Den har inte i närheten samma klipp i motorn men att jämföra så är ju inte helt rättvist.
Fjädringen tyckte jag var på tok för mjuk och måste styvas upp rejält för aktivare körning.
Men vilken hoj i övrigt!
Liten och lätthantrelig, en riktig busmaskin.
När det gäller hur mycket hoj man får för pengarna så måste den vara ett av dom absolut bästa köpena man kan göra just nu.
Så grattis till er som har köpt en, ni har gjort ett bra val.
Var på Triumph Roadshow i Luleå idag.
En mycket trevlig tillställning, och jag måste säga att man alltid blir bra bemött hos Lindroths i Luleå.
Provkörde de flesta Triumphmodellerna, Scrambler , Tiger (Sport/Explorer), men intressantast var att jämföra med Speed Triple och Street Triple.
Sammanfattningsvis så var det ett väldigt trevligt tillfälle att få "klämma och känna".
Men när jag gränslade Yamahan och styrde hemåt så......var känslan av att valt rätt fortfarande där, det kändes bra
Om jag inte skulle upp så tidigt imorrn, så skulle jag nog tagit en rejäl whisky framför brasan, men jag sparar mig till helgen
View attachment 404960
Vilken av speed och street triple var mt09 mest att jämföra med motormässigt alltså? Enligt testsiffror från motorrad är det speeden men verkligheten kan ju vara en annan...
Mt-09 är väl på 675cc? Isf street triple, speed triple är literklubba.
Vilken av speed och street triple var mt09 mest att jämföra med motormässigt alltså? Enligt testsiffror från motorrad är det speeden men verkligheten kan ju vara en annan...
Jag väger sisådär 80-85kg och har ställt in min så här:
Framgaffel: 3/4 varv retur, 12mm förspänning.
Bakdämpare: 0,5 varv retur, läge 4 på förspänning.
Det fungerar bra för en gubbe i alla fall.
Ni som kör hårdare kanske har mer kritik att tillföra angående fjädringen, men för egen del så sätter inte den gränserna.
Däremot så kände jag att den slutade dra helt vid 224 km/h, så där verkar spärren finnas.
Inget problem med det heller egentligen, känner att vinden blir påtaglig vid ca 130, och då brukar det vara dags att fundera på det där med körkort mm
Bara vädret blir lite bättre här uppe i norr, så får man laborera lite mer med inställningarna.
Men nu är det ju nästan vinter igen......huuuuga....
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |