Fick min hoj idag, jäkligt nöjd med cykeln!
Ibland när man synar den så syns det att det är en billig cykel, men det känns inte när man kör. Stötämparna är lite mjuka kanske, men det är samtidigt helt Ok hittills. Har inte gasat något, skall hålla mig de första 100 milen.
Däremot har jag fått känna på den ganska aggressiva trottelkontrollen i standard och A läget, fick gasres när jag tittade åt ett annat håll och drog lite för hårt på gasen i en uppförsbacke. Tyckte det var snudd på obehagligt och är inte van detta trots att jag kör mycket mer motorstarka cyklar än såhär i vanliga fall. Borde vara så att den alltid startar i B läget och man får byta till de andra när man vill köra mer aggressivt. Mycket stor skillnad på gaslägen! Verkligen AV/PÅ.
Motorns gång är i min värld silkeslen, jag känner ingen ryckighet när jag kör cykeln. Men jag har hela redan vid två tillfällen alltså råkat gasa för mycket, så att cykeln stuckit iväg på ett oförutsägbart sätt. Kör annars en V-Twin, den rycker spottar och hostar när det går sakta. Yamahan är däremot silkeslen, och låter som en äkta Yamaha. Det ger ju en viss känsla av trygghet
Skall bli kul att köra mer imorgon! Kan tänka mig att den här hojen blir en storsjäljare..
Någon mer som upptäckt att gasreglaget glappar i sidled? Och att det sitter en större bricka i plast som skramlar löst mellan gashandtaget och själva reglageenheten? Kanske är helt normalt. Märkte också att min hoj trycker ur sig soppa genom överskotsslangen när man stannar den, och att den blir ca 95gr på tomgång när man står stilla, men håller sig kring 83 när man kör.
//K