Hehe, nu tänkte jag på avgassystemet ju,jag var lite otydlig
Ok Borrat 1 13mm men skall borra fler. På Mt-07 har vi borrat 4st 9mm. Låter gott men skall även där bli något till.
Hehe, nu tänkte jag på avgassystemet ju,jag var lite otydlig
Fixade körkortet igår! Glädjen över det dämpas dock av hur jävla uselt i min hoj går. Den är ju fan ett skämt att köra, till och med i B-läge. Fan en suzuki från 89 är ju en dröm att köra i jämförelse.
Dragit åt så jag inte har något spel på gasen, ställt upp CO men det hjälpte nada.
Beställde moden och den har anlänt. Dock nojig över att installera i fall garantin hävs.
Fixade körkortet igår! Glädjen över det dämpas dock av hur jävla uselt i min hoj går. Den är ju fan ett skämt att köra, till och med i B-läge. Fan en suzuki från 89 är ju en dröm att köra i jämförelse.
Dragit åt så jag inte har något spel på gasen, ställt upp CO men det hjälpte nada.
Beställde moden och den har anlänt. Dock nojig över att installera i fall garantin hävs.
Nothing beats Förgasarhästar.Jag håller med. Efter mycket om och men så har jag lyckats få den att gå bra för att vara en insprutningshoj, men fortfarande inte bra i jämförelse med en förgasarhoj.
Vad jag gjort:
Flash av vcyclenut (gjorde lite skillnad, men långt ifrån bra)
Inget vajerspel (gjorde ingen skillnad i känsla)
Synkat spjällhus (gjorde ingen skillnad)
Kalibrerad TPS (gjorde ingen skillnad)
Fuel mod controller från kevxtx (grym skillnad)
Angående garanti behöver du inte vara orolig. Om det skulle hända något med motorn så kan du ju alltid ta bort modden innan du lämnar in den på garanti. Dessutom har jag svårt att tro att en vanlig mek ser att du har installerat modden.
Jag håller med. Efter mycket om och men så har jag lyckats få den att gå bra för att vara en insprutningshoj, men fortfarande inte bra i jämförelse med en förgasarhoj.
Vad jag gjort:
Flash av vcyclenut (gjorde lite skillnad, men långt ifrån bra)
Inget vajerspel (gjorde ingen skillnad i känsla)
Synkat spjällhus (gjorde ingen skillnad)
Kalibrerad TPS (gjorde ingen skillnad)
Fuel mod controller från kevxtx (grym skillnad)
Angående garanti behöver du inte vara orolig. Om det skulle hända något med motorn så kan du ju alltid ta bort modden innan du lämnar in den på garanti. Dessutom har jag svårt att tro att en vanlig mek ser att du har installerat modden.
Japp, så får det bli. Installerar imorgon.
Gör den (moden) skillnad även på "av och på- gasen" för dig Eric? Blir ju svårt med smooth körning när den är så, påverkar både känslan i koppling/växlingen samt att den "slår av" om man minskar gasen med en millimeter, tex mitt i en kurva (inte kul).
Har du haft kontakt med handlaren om problemen, isf vad säger dem?
Exakt så upplevde jag den också innan. Störigt som fan speciellt i kurvan när man ska gå på gasen igen. Detta löstes till 90% genom fuel modden. Om det enbart är fuel modden eller om det är den i kombination med allt det andra jag gjort som gjorde skillnaden vet jag inte.
Värd sina pengar är den iaf.
Nej, det finns inga handlare som kan åtgärda detta genom garanti då den är så från början.
Köpte min ny, mappad direkt med ECUnleashed. Och jag har aldrig upplevt den jobbig som ni beskriver. Så den mappen verkar ju göra susen då!
Ja jag köpte den ny av Yamaha center Helsingborg mappad och klar och med garanti!
Köpte min ny, mappad direkt med ECUnleashed. Och jag har aldrig upplevt den jobbig som ni beskriver. Så den mappen verkar ju göra susen då!
Misstänkte att det inte skulle gå på garanti... Riktigt dåligt att inte Yamaha tagit tag i detta då väldigt många världen över (läst på många forum) verka upplever samma problem.
Tack för svar och jag återkommer med rapport när jag testat moden.
Jag har ju en 2015 och det stämde precis med instruktionerna.
Du tar ju isär kontakten nere vid fotpinnen och tar sedan och drar upp den lösa änden (den som inte går ner till avgassystemet) till under tanken. Där kopplas den kontakten sedan in i den kortare av sladdarna som kommer från fuel-moden. Det lösa kablaget som blir får man linda ihop lite under tanken bara.
Sen tar man den längre av kablarna från fuel-moden och drar ner samma väg som den kabel man nyss drog upp och kopplar in den i den kabeln som kommer från avgassystemet.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |