Nu har jag gömt undan hojen för säsongen. 600 mil hann jag köra sen jag hämtade ut den i April. Bra drag i hojen, alla säger att den är lätt att få upp framhjulet men då får man verkligen provocera den hårt. Eller så märker jag helt enkelt inte att framhjulet vill lyfta
Inga problem med hojen, den bara går och går. Annan positiv sak är försäkringen. 2600kr i helförsäkring är billigt tycker jag.
Planer inför nästa säsong.
Års service är det dags för i början av säsongen. Akrapovic system ska införskaffas. Funderar på ECU flash, får höra vad Yamaha i HSB säger om det när det gäller 2016 årsmodell och garantier.
Bankurs på Ring Knutstorp med SMC är givet nästa säsong. Gjorde steg 1 i år, funderar på steg 2 nästa gång.
Ja, det var det hela. Nu får jag hoppas julen går snabbt förbi och det fina vädret kommer tillbaka igen, snart..
det är konstigt för min skickar upp framhjulet rakt upp i luften på bara gas! med tc inställd på 2 är det antiwheelie men på 1 och off är det framhjul upp på 1an 2an utan koppling! går den verkligen som den ska?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Klart den går som den ska. Sticker iväg så in i hel-vte.
Visst går den upp lite på fullgas i ettan men den skickar inte upp hojen i 90 grader. Jag kör 99% av gångerna med inställningen (läge 1) på traction control.
Har stängt av allt typ en gång men ser ingen mening med det. Läge 2 på traction control har jag typ använt 3 ggr. STD och D mode använder jag desto mer. B-läget när jag har passagerare bakpå.
Jag tycker hojen är lättkörd och har inte förstått när folk säger att det inte är en nybörjar hoj.
PS de gånger jag kör fullgas lutar jag mig alltid framåt för att få tyngd på hojen frampå.
ok om jag skulle hålla fullgas kvar när den skickar upp framhjulet så ligger jag på marken garanterat! antingen väger du jättemycket mer än mig eller så är det fel på hojjen!
fast å andra sidan hade du läst om att folk tyckte den benägen att skicka upp hjulet och du behövde provocera fram det så då måste det va många som har samma fel som min ?????
Ingen som hört/vet några svenska priser på MT-09 2017? Ringde min lokala handlare men dom hade inte fått några priser ännu.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|