MT09:an är en sjuk wheeliemaskin.
Jag har ägt några literhojar tidigare, t.ex. Ducati 1098S, KTM RC8R, CBR 1000 och jag är faktiskt mest chockad over MT09:ans motor (fjädringen samt markfrigång var under all kritik även vid enbart aktiv landsvägskörning).
Att plocka upp den på bakhulet I 120-130 km/h på fyrans växel var fullt möjligt med lite ryck, det är ganska brutalt. Min var dock förvisso mappad och hade helsystem, men ändå... en maskin med endast 110 hk standard som gör wheelies i 4:an i farter over 100 är imponerande.... sånt gör man med literhojar med mycket effekt.
många klagar på fjädring....
Väger 66kg och det räckte att provsitta för att inse att fjädringen var budget...
Fin cykel annars så det är en oförklarlig miss imho.
man åker ifrån literhojjar upp till 140 ungefär ????? det är vridet i hojjen som gör den så brutal! många klagar på fjädring men jag tycker faktiskt den är helt okej för en street hoj. tror att många jämför med supersport hojjar och den är ju inte tänkt som det. jag älskar motorn i denna hoj! tänk om dem skulle göra en r9
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nä, fjädringen funkar bra, går att köra på bana, köra lugnt, ha en passagerare bakpå och leka på kurviga vägar utan att fjädringen faller ihop. Iallafall om man kör en av årsmodell 2016. Har kört 600 mil och mer kommer det bli
Enda uppgradering jag kan tänka mig är ett Akra system.
Tjena Stefan.Tjohej i tråden!
Jag funderar på en till hoj. Just nu är jag inne på FZ-1N eller MT-09. Handlarn i Luleå har en beggad MT-09 inne, jag funderar lite hur dom är om man är över genomsnittet längdmässigt. Alla upplever såklart hojarna olika men om man är som jag 191 cm kommer jag avlida då vid längre körningar? Jag provbröt i den hos handlarn i dag och den känns lite "nätt"
Mvh
Stefan
Vet inte hur brutalt det är egentligen, den är ju grymt lågt utväxlad max varv på 4 ans växel är 181 riktiga kilometer vilket många sportisar gör på 2 så...ja visst det kanske verkar ballt men skulle själv bli galen med så låg utväxling.
//Björne
Tjena Stefan.
Jag är 189 och kör mt 09an. Bara haft den i två månader men älskar den o kör ställningen. Tycker man sitter som en kung. Visst lite vind blir det i högre hastigheter. Men väldigt bra ändå.
Mvh PG
Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA