Servar själv. Och nej, enligt konsumentreglerna måste det inte ske ens på verkstad så länge den dokumenteras och sker.
Funderar på en Street Triple eller en MT-09. Någon här som vet om man har fixat motorproblemen (tickandet, gasrespons etc) på nya 2016 av MT-09?
kan inte förstå att nån ens vill ha en st3 när mt09 finns. Ok ok om man går på utseendet så sure, meeeeeen. St3 e ju så trött jämfört med mt09 som känns som en leksak för huliganer
Har provkört båda inför senaste hojbytet. Tycker skillnaderna var stora. MT-09 hade goast motor, med betydligt bättre vrid. That's it. Däremot var körställningenför mig sådan att man blev ett segel över 100 knyck. Hojen gungade och neg så fort man svängde eller bromsade. Orolig i lite högre farter och kändes allmänt instabil vid inspirerad körning. Nej, ST3 var bättre på allt utom motor för mig och mitt sätt att köra hoj. Lägg en quickshifter ovanpå detta så är saken klar i mina ögon.kan inte förstå att nån ens vill ha en st3 när mt09 finns. Ok ok om man går på utseendet så sure, meeeeeen. St3 e ju så trött jämfört med mt09 som känns som en leksak för huliganer
Yamaha har 5-års ny garanti. Tror inte Triumph har det och med tanke på mina fördomar om kvalité på både engelska och italienska hojar/bilar så får det nog bli japanskt
Bara 5 år? Triumph har ju 7 års garanti....om man köper på Johans MC och servar den där under alla år.
Hej, jag ska kvittera ut min -16 i slutet av Mars. Enligt säljaren är den inkörningsperiod upp till 100 mil. Jag har svårt att se att man klarar hålla igen med akra pipan på och allt. Ni som vart i samma sits som jag, hur har ni gjort och hur upplever ni att det gått efter 100 mil?
Hej, jag ska kvittera ut min -16 i slutet av Mars. Enligt säljaren är den inkörningsperiod upp till 100 mil. Jag har svårt att se att man klarar hålla igen med akra pipan på och allt. Ni som vart i samma sits som jag, hur har ni gjort och hur upplever ni att det gått efter 100 mil?
Ja, såklart ska man göra inkörningen enligt rekommendationer. Händer någonting under perioden och dom märker att du inte kört enligt rekommendationer så kommer dom göra allt för att slippa ansvar och sätta dig som skyldigMandelhyndan; Precis så jag tänker, men det är ju rekommendationerna man funderar över, är det värt..?
Zafiro: Jag har funderat på MT09 sen den kom ut, men nu stod jag inte ut längre. Jag har akra-röret, rensad bakdel med regskylten högt upp och vindrutan i svart. Funderar även på om jag ska beställa led-blinkers och den andra varianten av sadel som hyllats lite här & där.
Det blev matt-grå, äckligt snygg i mitt tyckte, kolla konfiguration på yamaha..
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|