Är nyfiken på både lilla rutan och komfortsadeln. Vet du om komfortsadeln är högre, lägre eller samma höjd som original?Handlaren ringde idag, nu står hojen och väntar på mig! ?
Inte så svårt att tappa sig med bara fjäder och retur. Bara att hitta det som funkar bra för dig, men du kan ju börja något i stil med +2-3 steg upp på fjädern och ställa upp returen ett halvt varv (snabbare) från mitten. Gaffeln är ju liknande men jag körde två ringar på fjädern och 3-4 klick från toppen på returen och gör små justeringar därefter, kör lite, känn efter och justeraHej!
Tillbaka på forumet efter några års frånvaro och nu med annan hoj i form av en MT09 2020.
Rolig maskin där ffa motorn är helt fantastisk.
Dock skulle jag vilja ha lite hjälp att ställa in fjädringen efter min vikt till att börja med. Jag vet att standard har begränsade möjligheter men det betyder inte att de är noll.
Vad vill jag ha bort? Katapultkänslan bak i första hand, returen är lite väl stygg.
Sen fram känns det också lite gungigt med efterkompression.
Cykeln är väl inställd efter någon som är mindre än mig på flera sätt då genomsnittsjapanen är kortare än 183cm och lättare än 82kg.
Några tips på vägen?
Har sökt runt efter diverse guider men inte hittat något spot on, 2 clicks out har dessvärre betalvägg
Är det inte som på MT10SP en ljussensor som byter färg beroende på omgivningens ljus? Min byter färg då jag tex kör in i garaget om jag kört i dagsljus.Angående färg på varvräknaren. Hur ändrar jag den? Min är vit, även efter att jag ändrat till ”tacho color - ON” eller vad det står i menyn. Måste jag ändra något mer? ?
Det är just själva stapeln med varvtalen som är vit på min, oavsett om det är mörkt eller ljust. Sett många videos där den är grön. Och enligt nån review så skall ”the tacho changes color as it climbs over the screen”. Får testa lite inställningar imorgon! ?Är det inte som på MT10SP en ljussensor som byter färg beroende på omgivningens ljus? Min byter färg då jag tex kör in i garaget om jag kört i dagsljus.
Om returen är katapult så vill du ju ha mer returdämpning så den inte skjuter upp dig så snabbt. Skruva in den 5 klick eller ett varv beroende på hur den funkar. Kolla om det blev bättre eller sämre. Eller är det så att den är stenhård direkt när du kör på? Minska komressionsdämpningen så blir det följsammare.Vad vill jag ha bort? Katapultkänslan bak i första hand, returen är lite väl stygg.
Sen fram känns det också lite gungigt med efterkompression.
Cykeln är väl inställd efter någon som är mindre än mig på flera sätt då genomsnittsjapanen är kortare än 183cm och lättare än 82kg.
Några tips på vägen?
Har sökt runt efter diverse guider men inte hittat något spot on, 2 clicks out har dessvärre betalvägg
4200kr helår XL Svedea -21 SP. 3700 för min -18 SP.Vad betalar ni i försäkring på 2021 års modell ?
Det var låg kostnad . Hur tycker du den nya modellen är jämfört med den gamla ? Farthållare är väl ett stort plus på den nya. Nya motorn är väl lite dovare i ljudet ?4200kr helår XL Svedea -21 SP. 3700 för min -18 SP.
Den är väl vit upp till typ 5000rpm, sen blir den grön, sen orange vid ? Rpm och sist rödAngående färg på varvräknaren. Hur ändrar jag den? Min är vit, även efter att jag ändrat till ”tacho color - ON” eller vad det står i menyn. Måste jag ändra något mer? ?
2990:- Svedea XLVad betalar ni i försäkring på 2021 års modell ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |