Det gör den definitivt inteHej
Någon som kört på bana med Linkpipe som har en liten dämpare?
Undrar om den klarar bullernivån..
Jag kör med standard slip-on + LV linkpipe med liten mellandämpare.
Det gör den definitivt inte
tackar för snabbt svar!
Jag pratade även med Swedish raceparts igår som sade att man kan sätta på en dämpare med 400mm dämpning istället för de 150mm som sitter i orginal. Då ska den klara ljudkravet med en LV linkpipe som har en extra dämpare..
Efter att ha sålt min Tenere700 så står jag nu och väljer mellan 2 hojar, MT10 och 690/701SMC.
Jag har inte ännu hunnit prova mt10 (men kört 09) och jag har haft supermoto innan och vet att de är bara för lokalt bus. Men det som gör att jag tvekar på 10an är att den är ett monster och jag är rädd att den kommer vara trist under 100km/h? Jag älskar kurviga skånska 70-vägar där man kan dra fullt ut ur kurvorna, men blir det då att 10an kommer kräva att man kör 110+ för att det ska va kul?
Jag e helt enkelt "rädd "att den ska kräva att man kör konstant för fort? Med supermoto är min rädsla att jag ska tröttna på att köra bakhjul o bara 70-vägar, motorväg på motard e ju skitkass...
Så, hur upplever ni MT-10, är den kul i 50-100?
Jag är väldigt inne på att köpa en MT10 som uppgradering efter A2. Har en fundering över det här med decat bara då det verkar vara väldigt delade meningar om detta. Pratade med en Yamaha återförsäljare som har en till salu, link pipe med original ljuddämpare. Den var inte flashad/optimerad på något sätt med enligt honom var det inga bekymmer att köra så. Jag har inga problem om den skulle gå miste om några hk som man få med ECU flash men är det helt säkert att den inte får för klent med soppa eller kan ta skada av det?
Undrar även hur avancerat det är att montera tillbaka katten till besiktningen?
Tack för svar!
Ska du bara sätta tebax katten tillfälligt för bes behöver du inte koppla på vajrarna. Åtminstone gjorde inte jag det och den gick som den skulle på de varvtal jag använde vid det tillfället.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |