Yamaha R1 -09 på blocket i Helsingborg.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Prissänkt från 84k till 72k på 2 dagar. Snacka om att pruta med sig själv. Nätt liten förlust efter att frakt, tull, moms och inregistrering är betald, förutsatt att hojen inte var snorbillig från början. Mycket billigare än den här: http://losangeles.craigslist.org/lgb/mcd/2927239944.html

EDIT: Hoppas hojen är perfekt och du gör årets deal. :)

Last edited:

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Live chatt från Helsingborg med Wonderwizard "Rettan ser bra ut, nu blir det en bombrunda för att testa körningen!",
Spänningen stiger..

2fast_2bob

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Kawasaki zx9e 2001
Dehär får jag upp när jag slår in reg numret han gav mig:

Fabrikat: YAMAHA YZF-R1
Färg: SVART Fordonsslag: MC
Fordonsår: 2009 Fordonsslagsklass:
Chassinummer: JYARN23EX9A002238
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-12-13
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-12-13
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

osv...

Vill inte hänga ut reg nr här då vissa inte vill ha ut det på internet pga stöldrisk mm.

Hoppas det går bra ikväll, riktig rysare detta! Men har bara hakat upp mig på att jag fick ett felaktigt reg nr av säljaren. Du behöver ju inte hänga ut det, men var det ens nära det jag skrev? Typ Nån bokstav rätt med det jag fick eller har jag varit i kontakt med helt annan snubbe...

Förstår att du blir lite bitter med allt "neggo snack" som har varit. Men samtidigt bra att folk vill hjälpa till o varna (till viss del) när någonting verkar skumt...

Hoppas återigen att det inte är fallet ikväll, Lycka till!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Live chatt från Helsingborg med Wonderwizard "Rettan ser bra ut, nu blir det en bombrunda för att testa körningen!",
Spänningen stiger..

Kom en Retta på slangen här utanför nyss, låg på varvtalsstopp på tvåan konstant. Såg ut som Wonder i sadeln:D

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Cykeln var mint, förutom tidigare nämnda skador på framskärm och insugsrör efter en tippskada på garageuppfarten. Miltalen verkade stämma med skicket på cykeln så imorn får den nog en lulebo som ägare:)

Tusen tack till Wonderwizard för hjälpen, grymt bussigt att hjälpa en helt främmande människa på andra sidan landet såhär!!
Nu får f*n snön se till att försvinna här uppe också och värmen komma så det blir hojsäsong snart:)

Detox

Guest
Bra att du är nöjd, men jag tror dock att något inte står helt rätt till för i min värld så köper man som sagt inte en sporthoj som man kör 30 mil med för att sedan göra en helvändning och köpa glidare. Säkert skadad eller på annat sätt mixtrad med. Sedan att sänka priset med 12.000 kr på två dagar... osar panik över det hela.

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Grattis! Hoppas att du blir nöjd med hojjen! :tummenupp

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
kan inte se på blocketbilden vad det är för däck men Michelin Pilot Power sitter det org på 2009 och power pure org på 2010, dock så tror inte jag att det sitter samma däck orginal om den säljs i usa, någon annan kanske har bättre koll på det?

På min polares R1:a som han köpte ny från staterna satt det Dunlop Sportmax. Men även i Sverige varierar det på vilka däck som sitter original.

/Try

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Grattis till ett bra hojval! Du kommer få en grym sommar :) Kloossspleejn låter riktigt najs. :banana
Se till att fixa annat slip-on till den. Den låter riktigt grymt när motorn får andas som den ska!

/Try

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, är nu knarren grundligt testad med urvarvningar och slangåka och dessutom ordentligt genomsynad så är det ju knappast mer än vad TS själv hade kunnat göra på plats. Skulle det nu visa sig att det ligger en rutten sork någonstans så skulle det ju kunna sluta likadant med vilken annons som helst. Grattis till ett bra köp (hoppas jag). :rolleyes:

Detox

Guest
Köper man en begagnad hoj gör man bäst i att lämna in den för kontroll hos en auktoriserad verkstad. Kostar en slant men det är det klart värt. Vid köp av en privatpersoner så gäller nämligen köplagen, vilket inte är tvingande, så den är inte mycket till skydd.

Det är inte bara säljaren som har ansvar utan det ligger också hos köparen. Hittar man fel i efterhand så får du som köpare inte åberopa dessa då du måste ha känt till dessa vid köpet. Därför är denna kontroll hos en auktoriserad verkstad mer än väl värd investerad merkostnad.

72.000 kr är ju inte småpengar, direkt, så det gäller att vara försiktig.

Köpkontrakt är också alltid bra att använda. Inte helt vattentätt då säljaren kan hävda att du har förfalskat det, om han vill vara ful och inte stå för fel.

Finns många fula fiskar därute så vid begagnatköp gäller det att ta det försiktigt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Verkar som det blir en affär här. Jag kan förstå trådskaparens ovilja att transportera sig själv ner och upp från Norrland. Det är rätt drygt att köra de 150- 160 milen. I synnerhet med släp som sinkar snittfarten. Brukar köra sträckan med en övernattning. Men senaste åren har det blivit flyg. Ska upp en runda i slutet av maj, början på juni. Men jag har ingen dragkrok, annars hade jag kunnat erbjuda mig att ta upp hojen med ett hyrsläp enkel väg. Blir flyg även denna gång. Ni som brukar boka i sista minut vet att SAS och Norwegian har högre priser än om
man bokar i tid. Att ta spontanflyg inrikes är inte som sista minuten utomlands.

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Grattis!
woooooooooop woooooooooop woooooooooooop wooooooooop :yoparty

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Det är bara hålla tummarna att det inte är nåt lurt med hojen. Jag personligen hade försökt få en auktoriserad verkstad att kika på den. En så pass ny hoj, med så få mil, & så billig, verkar lite för bra för att vara sant ( vilket det tyvärr oftast är ).

Hoppas allt är som det ska med hojen och grattis hur som helst :tummenupp

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping