Säkert en fin hoj för gata men har svårt att se den bli sportigare än en ninja 1000sx eller liknande. Gissar att fjädring och bromsar kommer vara i klass med R6. Blir väl en mt09 med clipon och kåpor typ.
R7 är ju precis det. Inte en hästkraft mer än mt07.
Nåja, R7 fick ju en hel del kritik för att vara kanske lite för aggressiv chassie-/ergonomimässigt. Med en motor som inte kan backa upp det riktigt.
CP3'an är ju å andra sidan välkänd som en riktig pärla till motor, som faktiskt levererar 2hk mer än R6 dessutom på top.
Jag är försiktigt optimistisk, och tycker att det låter som ett riktigt riktigt vasst recept.
Självklart är jag försiktig just på grund av att risken för att de kukar ihop kompromissen helt fatalt är mycket verklig.
Men det finns ändå gott om potential i konceptet.
Om man tycker att varje ny sporthoj som lanseras måste vara det absolut vassaste som tillverkats till den punkten, ja då är det nog inte rätt hoj. Men då är man nog inte särskilt brydd om supersportklassen heller.
Själv tycker jag att det är bra om motorn levererar lite mer mellanregister och inte nödvändigtvis 200hk på top. Mycket därför jag inte har Gixxern kvar mer, radfyra och 148hk (enl. Suzuki) på 750cc, den var en alldeles fantastisk cykel att köra 10/10 på, men ALLA andra scenarion så... Var den rätt tråkig...