Yamaha Ténéré 700

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Alright tack!

Tänkte höstpriset var en bra affär och bra nog för att vara en jämförbart värdeminskning om jag köpte en begagnad T7 men jag kanske lurar mig själv :p

Tycker det är svårt att skaffa sig en uppfattning om vad är ett rimligt begagnatpris är. Har kikat under hösten och de flesta ligger runt 95-100t kr nästan oavsett ålder, mil eller tillbehör. Jag vet ju inte riktigt vad de gav för dem nya eller vilken prutmån som finns.
Det är ju bara att testa ge dom ett bud som du tycker är rimligt , har dom legat ute ett tag på blocket så är dom troligen för högt prissatta

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Tänker som så att man måste tänka in långt fler parametrar än pengar i begreppet "bra affär" när man håller på med denna typ av hobby.
Annars finns det en överhängande risk att man missar en hel del upplevelser och händelser.
Men det är bara mitt sätt att tänka och leva på - fattig (på pengar) men lycklig!

Grrrrejt

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2024
Hoj
-
Tänker som så att man måste tänka in långt fler parametrar än pengar i begreppet "bra affär" när man håller på med denna typ av hobby.
Annars finns det en överhängande risk att man missar en hel del upplevelser och händelser.
Men det är bara mitt sätt att tänka och leva på - fattig (på pengar) men lycklig!
Ja det blir lätt att man blir dumsnål, speciellt när man inte vet om det här är något man vill fortsätta med.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Sett att vissa bytar till annan bromscylinder bak med större diameter för att få goare känsla i foten. Nån som provat och kan verifiera? Man kan ju få en beggad sån på ebay för ett par hundringar.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Sett att vissa bytar till annan bromscylinder bak med större diameter för att få goare känsla i foten. Nån som provat och kan verifiera? Man kan ju få en beggad sån på ebay för ett par hundringar.
En annan variant jag sett är att man drar bromsslangen direkt från bromscylindern till bromsoket och bypassar ABS enheten.

40 cm bromsslang istället för 1,5 meter ska tydligen göra skillnad.

Hur mycket felkoder o annat skoj som dyker upp har jag inte koll på :-/

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Årsmodell 2025 smyger sig på, någon som "lagt i kundvagn"?
Några förändringar i alla fall.
Dags för en beslutswhiskey kanske? :fyllisar

T7_2.png

T7_1.png

T7_3.png

Nyheter
BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...