Eftersom han inte är så begåvad, så behöver han ju hjälp.En mindre begåvad kompis har tyvärr köpt en T700.
Letar mjuka väskor. Han tycker att Mosko är för dyra, vilka alternativ finns?
Adventure specs pakethållare har han riktat in sig på.
Kollegan har Kriegas väskor på sin T7 med modellspecifik bas.En mindre begåvad kompis har tyvärr köpt en T700.
Eftersom han inte är så begåvad, så behöver han ju hjälp.
Se till att han blundar för prislappen, det är ändå bara felräkningspengar i sammanhanget om man köper en sån hoj.
Se istället till att han köper det han verkligen vill ha från början.
Om han tittar på prislappen redan nu så bör han övergå till andra hobbyaktiviterer, som pimpla mört eller läsa dagstidningar på biblioteket.
Kollegan har Kriegas väskor på sin T7 med modellspecifik bas.
Fungerar bra och sitter stabilt.
Tror det är OS12 väskorna och basen han kör med. Klämde på M.M väskorna på mässan, kände som lite tjockare material men inte högre kvalite vid en snabb koll.Kriega känns tunna och sladdriga i mina ögon men jag kanske har kollat på fel grejor?
Sådant som KTM-posörerna monterar på sina hojar innan de lastar dem på släpet och kör 7 mil, lastar av och tar selfies…
Fel tråd kanske men två separata väskor eller sadelväska ? Den giant loop coyote ? Som jag har på längre turer är ju gigantisk (strax under 40 liter har jag för mig)är rejäl men kräver drybags i för att vara helt vattentät såg att priserna på dom också var avsevärt högre än dom varit men dom är rejälaEn mindre begåvad kompis har tyvärr köpt en T700.
Är ju sugen på en sån här, men jag är också lågt begåvad, är en Tiger 900 bättre tro, eller något annat? ?En mindre begåvad kompis har tyvärr köpt en T700.
Hur många får du plats med i garaget?Sluta nu, nu har jag 4 styckna att välja emellan.
Ducati DesertX fastna jag lite grann för igår också.
Vad har du för upplevelse av ÅF där du bor?Jag är totalt förvirrad just nu, och inser att jag förstör hela denna Teneré tråd.
Jag har Kriega os-base med 2st os18 och 1st us40 uppepå vid längre turer. Inte sladdrigt och inte fladdrigt. Sitter tajt och tål stryk och är helt vattentätt.En mindre begåvad kompis har tyvärr köpt en T700.
Har inte ÅF som grund, utan vill ha en motorcykel som både är bekväm att åka långt med, är agil och lättkörd, kvalité och lätt att reparera. Det är för mig just nu riktigt svårt att avgöra, är ju just nu i kalibreringsprocessen.Vad har du för upplevelse av ÅF där du bor?
Är det olika ÅF för dom olika alternativen du funderar på?
Kundupplevelsen är i alla fall viktig för mig, jag vill kunna känna mig som kund längs hela "resan".
Och vänd på frågan - Varför tvekar du ens på att köpa en Tenere????
(eftersom det nu ändå är den trådrubriken)
Ja, bra att analysera.Har inte ÅF som grund, utan vill ha en motorcykel som både är bekväm att åka långt med, är agil och lättkörd, kvalité och lätt att reparera. Det är för mig just nu riktigt svårt att avgöra, är ju just nu i kalibreringsprocessen.
Om man t.e.x. jämför data med Tiger 900:an, så ser jag just nu bara fördelar med Tiger:n när det gäller komfort och utrustning. Dom är ju lika tunga och Tiger:n har mer effekt i motorn (30-35 hk mer, hur mycket märker man av det?).
Tiger:n är ju dock 40000:- dyrare, har lägre markfrigång (~229mm mot T7:ans 255mm). T7:an har inte värmehandtag, vilket jag vill absolut ha, så den blir ju säkert 2-3 tusen dyrare.
Har en känsla av att Yamaha:n är enklare att underhålla och reparera.
I övrigt vet jag ej om kvalitén på materialen. Men jag läst om Tiger:n har haft problem med rost, samt att ekrarna på hjulen (ej märkesbundet så vitt jag vet), korriderar och går sönder. Läst om otäcka grejor både om Africa Twinen och Tigerna om dessa ekrar gått sönder under färd.
Sluta nojja nu. Det är klart du ska ha en T7. Varför? Jo för att det är bästa alternativet. Frågor på det?Sluta nu, nu har jag 4 styckna att välja emellan.
Ducati DesertX fastna jag lite grann för igår också.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|