Mycket positiv kritik verkar det som.
Skulle nig inte fästa så stor vikt av vad de som var med på Yamahas mutresa till portugal säger. Om dom är kritiska stryks dom från inbjudningslistan till nästa event.
Men om ett par månader bör det dyka upp lite riktiga reviews.
Själv så tycker jag den verkar högintressant för hur jag tänkt mig.
Det enda som stör mig är att jag inte kunnat hitta max lastvikt någonstans vilken för mig är en ganska rejäl faktor.
Är den som MT07 med max lastvikt 180kg så går den bort. Är det mer åt min nuvarande på ca 225kg i lastvikt så är den som sagt högintressant. (detta utan att ha kunnat provköra den)
Blir det inte Tenere 700 för mig nästa år, så blir det en Africa Twin 1000, men en beggad AT är ändå dyrare än en ny T-700. Dessutom så tycker jag gasen på AT1000, iaf på de jag provat runt -16, -17 årsmodell är för tung-gasade.
Inte ens närmsta Yamaha ÅF kunde svara på min fråga om max lastvikt...
Går i tankarna att byta till denna skapelse men det verkar vara väldigt begränsad upplaga som kommer till sveariket Provade ringa till både Yamaha center i Luleå, och i Umeå. På bägge ställena visste dom inte ens riktigt hur många dom skulle få in, mellan 4-10st max lät det ut som. Tycker det är lite konstigt då Yamaha borde veta om att det kommer bli en storsäljare, mest troligt.
Har man inga hojar, säljer man heller inga hojar..
Går i tankarna att byta till denna skapelse men det verkar vara väldigt begränsad upplaga som kommer till sveariket Provade ringa till både Yamaha center i Luleå, och i Umeå. På bägge ställena visste dom inte ens riktigt hur många dom skulle få in, mellan 4-10st max lät det ut som. Tycker det är lite konstigt då Yamaha borde veta om att det kommer bli en storsäljare, mest troligt.
Det är ju återförsäljarna som tar hem och ingen vill bli sittandes med osålda hojar... de får ju betala dem själva.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Pratade för ett par dagar sedan med min lokala Yamaha handlare. Han suckade och skakade på huvudet.. När kommer den, ingen vet!
Det var ungefär så det lät med bägge ställena jag ringde till. Visst så förstår man ju att man inte vill bli stående med massa osålda hojar, men just denna modellen är det väldigt många som väntat på och mc-folket är väl bland dom dummaste konsumenterna som köper saker helt osedda, många gånger
Nåja, man får väl vänta till nästa säsong då det kanske finns något begagnat objekt till salu på blocket.
Dessutom, för att ge en liten känga till, kanske hela Yamaha koncernen? Här uppe i norr finns det ingen chans till att provköra, överhuvudtaget. Skärpning Yamaha!
Men det är ju knappast Yamahas fel? Tvärtom - ”här uppe i norr” (Norrbotten) är återförsäljarna av Yamaha i Luleå och Kiruna (ja, räkna in Tornio också) de handlare som har i särklass bäst renommé av alla handlare... oavsett vilka fordon det handlar om. Övriga har väl... inte så bra.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |