Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Enligt de uppgifter jag har fått så levereras den i september...men varför har de redan ett kampanjpris på 103 900, ordinarie 107?!?!?!? Måste de rabattera redan innan den finns till försäljning?!?!?
Enligt de uppgifter jag har fått så levereras den i september...men varför har de redan ett kampanjpris på 103 900, ordinarie 107?!?!?!? Måste de rabattera redan innan den finns till försäljning?!?!?
Skall vi gissa att det pga årstiden handlar om ”höstpris”? Alla konkurrenter som redan finns på marknaden har ju kunnat sälja till fullpris i ett halvår och kan skicka ut de kvarvarande exen med lite rabatt. Svårt att slå sig in om man är dyrare då...
Som MT-07 när den kom... så billig att ingen trodde det var sant. Men det var sant. Och sålde som smör...
T7 bygger väl på mycket MT-07 grejor.
BMW inte bara tror på produkten, köparna är ju rent dumma i huvudet och kommer springandes med pengarna i handen för att ge dem till BMW... 240’ drygt för en fullsmetad 1250 och de är slutsålda varje år i hela Europa typ.
Som MT-07 när den kom... så billig att ingen trodde det var sant. Men det var sant. Och sålde som smör...
T7 bygger väl på mycket MT-07 grejor.
BMW inte bara tror på produkten, köparna är ju rent dumma i huvudet och kommer springandes med pengarna i handen för att ge dem till BMW... 240’ drygt för en fullsmetad 1250 och de är slutsålda varje år i hela Europa typ.
Helt rätt, betala 240 loppor för nåt som låter som en traktor och ser ut som en gravid elefant luktar masspsykos.
Men den är ju redan skitbillig med 107? Tror inte Yamaha på sin produkt?
KTM 790 kostar 123 900,-
790 Adv R kostar 133 900,-
Tiger 800 kostar 134 000,-
BMW GS F850 ligger runt 170 000,- (BMW tror VERKLIGEN på sin produkt)
Yamman ligger i samma prisklass som scramblergänget och KTM 690 och ingen av dessa går ju att jämföra med T7...
Jag fattar ingenting...
Äntligen!
Idag rullade första exemplaret in hos Yamahacenter.
Tyvärr svart, det verkar bara vara den färgen i första leveransen.
Tänkte i alla fall åka och kika på den, så kanske man kan få en uppfattning om vad man köpt i blindo
Har klämt på den lite idag.
204kg fulltankad uppger handlaren.
Regnr EBK 65F.
Den var faktiskt snygg i svart
Tro hur länge den står kvar där inne i hallen, om man hinner åka och kika på den imorgon
Tack så mycket Wiseguy!! Då vet jag att jag kan sluta fundera på den.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|