Alltså följande händer…
Går in och går fram till en gubbe i kassan. Han ser trött ut och lite sur men han kanske bara ser ut så så inte hans fel.
KU = Kurt-Olsson.
GS = Grinig säljare
KU -”Tjenare, tänkte kolla på yamahaN”
GS -”Vi säljer inga yamaha, bara Harley Davidsson”
KU -”Fast det står på sajten att ni har en yamaha”
GS -”Det är Yamaha center du tänker på och dom har stängt idag”
Nu är det 2 sek tills jag kokar över, men behåller temperamentet och surfar in på deras sajt och visar ”fordon i butik” och bilden på Yamahan.
GS -”Jaså begagnade fordon!”
KU -”Ja”
GS -”De flesta kommer in och vill ha yamaha mopeder eller säger bara yamaha”
Alltså ärligt…
Det saknas grundenergi och viljan att hjälpa. Han försöker direkt trycka ner mig och påpeka att jag minsann inte har koll och är ute i fel butik när jag vill ha ”moppe-yamaha” för här minsann säljer vi bara ”bandidos-motorcyklar”.
Jag har absolut mindre tålamod än de flesta men då jag själv arbetar som säljare så tycker jag han är så jävla kass och bommar så jävla ENKLA grundläggande poäng!
Jajajaja nu till hojen:
Fantastisk! En jävla grym offroad-maskin! Det snyggaste jag sett. Såg brutalt ”lyxig” ut. Man satt inte så bekvämt som jag trodde även på denna som har Rally seat men jag är stel som fan också.
Det blir inget köp för mig dock för om man köper denna maskin ska man köra, lägga timmar i skogen och långa resor i europa.
Jag väntar 3-4 år tills barnen blir större och jag får mer tid. Hojen var liksom för fin för att bara köra med någon timma i veckan. Sen går garantin ut så jag kn serva själv och slipper ha minsta möjliga att göra med en återförsäljare o Sverige.