Yamaha Ténéré 700

Sitter instrumentskärmen löst, skakar den när man kör? Är det ett stort problem?
Har sett diverse lösningar på YT för det, men ser helst ett OEM-alternativ.
 
Sitter instrumentskärmen löst, skakar den när man kör? Är det ett stort problem?
Har sett diverse lösningar på YT för det, men ser helst ett OEM-alternativ.
Svar: Nej, nej och sista frågan nej.
Nomad Sweden lägger 25k för nytt fäste/facelift men det är ju bara för design häftig factor.
Jag är inget pro men har nada problem med instrumentskärmen :)
 
Svar: Nej, nej och sista frågan nej.
Nomad Sweden lägger 25k för nytt fäste/facelift men det är ju bara för design häftig factor.
Jag är inget pro men har nada problem med instrumentskärmen :)
Tack för tydligt svar! Inget att hänga upp sig på alltså. :tummenupp
Svårt att tro annars att Yamaha skulle ha släppt ut nåt så uppenbart.
 
Blev en tur i gyttjan innan regnet öste. Gött!
Nya sidvindskydd. Blåste som fan idag men tror de funkar och förbättrar.
 

Bifogat

  • 6CBA354D-80A9-41A2-B4E4-D66FE854075E.jpeg
    6CBA354D-80A9-41A2-B4E4-D66FE854075E.jpeg
    6.2 MB · Visningar: 35
Lite reflektion från dagens runda…

Denna gången laddade jag inte gpsen utan bara drog iväg och direkt när jag såg en väg in i skogen gled man in på leden. Bara köra där det gick, vända där det var bommar etc. Men måste erkänna att det var roligare körning än med gps. Man kör mer i ”nuet” när man bara glider runt i skogen, otroligt härligt.

När man kört en fin slinga bland lera/gyttja och traktorspår så finns det ju inget som slår detta. Sååå mycket roligare än landsväg. Men sen även när det asfalterade kommer tillbaka så kan man njuta av det med.

Vad vill jag ha sagt? Jo att T7 verkligen är bästa av båda världarna. Iaf om man håller sig undan motorvägskörning.
 

Bifogat

  • 1F25F19F-E91D-421F-AE08-D472CB5265F8.jpeg
    1F25F19F-E91D-421F-AE08-D472CB5265F8.jpeg
    3.7 MB · Visningar: 29
Någon som testat att sänka fotpinnarna på sin T7? Tror det skulle kunna bidra ytterligare för komforten att sänka ner fotpinnarna 1,5-2cm. En högre rallysadel på det också så sitter man ju som en smäck.
 
Vänta här nu. Ser ett ”bracket kit” man kan köpa som ser ut som en inverterad OEM del.
Borde jag inte bara kunna vända på min OEM bracket och installera fotstödet åt andra hållet. Det borde ge 1,5cm lägre position och flytta fram fotstödet 1cm.
 

Bifogat

  • 591CDD3E-04C3-4F1D-B325-2B3AE856F7B6.png
    591CDD3E-04C3-4F1D-B325-2B3AE856F7B6.png
    1.6 MB · Visningar: 18
  • BDA53FCC-B763-41F9-B13C-64C82D1B6FB0.jpeg
    BDA53FCC-B763-41F9-B13C-64C82D1B6FB0.jpeg
    690.5 KB · Visningar: 18
Svar 2 till mig själv haha
Man kan ju inte sänka växelpinnen lägre så den passar. Så inte aktuellt längre att sänka för min del. För mycket jobb för 1-1,5cm
 
Häpp!
Såhär på andra försöket ska de väl funka bättre. Priset? Tja, drygt dubbelt så dyra som tex Oxford, men då slipper man deras kontrolldosa. :tummenupp
 
Oj, jag tycker det verkar billigt? Jag vill def ha heated grips men orkar inte med installationen just nu. Men kanske dags att slå till och lägga på hyllan.
 
Häpp!
Såhär på andra försöket ska de väl funka bättre. Priset? Tja, drygt dubbelt så dyra som tex Oxford, men då slipper man deras kontrolldosa. :tummenupp
Jag har dom där på min, funkar fint, och enkla att manövrera.
Oxfords har ju fler lägen, men har inte upplevt ett problem med att "bara" ha tre lägen.
Men behövde också en distansring till dom, så det får man kolla upp.
 
Kan man hoppa med den? Om jag skulle ha en sådan och vilja köra motocross, funkar den på banan? Är den inte för tung?

Jag är nyfiken på något större än min KLX230, men inte lika aggressivt som min KTM 350. Dock vet jag att T7 väger 200 kg, så jag vet inte om jag vill glida runt i gegga med risk att välta.

Och ja, jag har sett klippet med Pol Torres där han fibblar runt med en T7 som om det vore en 125 cc.

.. oj vad dyr den är också.

Aha! Jag ser ett klipp här i tråden där dom kör MX med T7an.. Fantastiskt. Men jag är inte lika erfaren som dom :(
 
Pol Tarres får det mesta att se lätt ut! Ska du köra riktigt offroad med hopp och grejor hade jag faktiskt valt något lättare som bara är offroad fokuserat. T7 är en grym allaround som är kompetent på alla områden men ej bäst på respektive. En grym kompromiss. :)
 
Träffade en Holländare på TET i skogarna kring Sveg i somras. Vi hängde ihop en bit norrut! Han sa att Pol Tarres hoj var kraftigt lättad. Bortplockad ABS och en hel del kolfiber delar bla. Han sa att hojen väger typ 150 kilo.
 
Oj, jag tycker det verkar billigt? Jag vill def ha heated grips men orkar inte med installationen just nu. Men kanske dags att slå till och lägga på hyllan.
Nej, jag tycker inte heller att priset var nåt att hänga upp sig på. Det är ju ändå ett Yamaha orginaltillbehör som ser ut att smälta in mycket korrekt när de är på plats. Annars tänkte jag som dig, att man kan ha dem på hyllan utifall de skulle bli slutsålda eller så.

Jag har dom där på min, funkar fint, och enkla att manövrera.
Oxfords har ju fler lägen, men har inte upplevt ett problem med att "bara" ha tre lägen.
Men behövde också en distansring till dom, så det får man kolla upp.
Den första versionen var ju tydligen för klena, så värmer de ordentligt? Var det enkel montering, eller fick du skrota hela framdelen?
 
Kan vara skit bakom spakarna. Dom är i scooter mode default och man måste ändra till >600cc för att få full kräm på teneren.
Haha, så kan det ju vara! Men behöver väl inte de som köper hojen ny med värmare? Sen tror jag faktiskt att det var en mer utbredd åsikt att värmarna gav för lite effekt, läste det nånstans (här?).
 
Haha, så kan det ju vara! Men behöver väl inte de som köper hojen ny med värmare? Sen tror jag faktiskt att det var en mer utbredd åsikt att värmarna gav för lite effekt, läste det nånstans (här?).
Ja, det är möjligt att dom är klenare än tex oxfords. Jag såg bara en yt video härom veckan där en tenere-ägare kommit på att han kört med handtagen i scooter-läget i typ 1,5 år. ?
Hantagen hade installerats av en svensk åf när hojen var ny
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top