Beror väl på hur bakänden skall se ut?
Jag har en kort skärmstump efter (original)sadeln med ett "Cat-eye lyse" och registreringsskylt.
Blinkers valde jag gammeldags "miniblinkers" med vanlig glödlampa.
Aluminium med rökfärgat glas.
Jag tyckte att det blev bra.
Allt för moderna grejor tror jag ser konstigt ut.
Likaså för små delar.
Vänligen behåll framlyktan!
Jag tycker att det är oerhört charmigt med jättestora, runda lyset.
Edit:
Glömde:
Jag har ju en av de första.
Där ser bakänden och sadeln helt annorlunda ut.
Med den bakänden du har, så skulle jag kolla om det går att korta ner originaldelarna.
Det tycker jag oftast blir skitsnyggt.
Oavsett vilken gammelhoj man bygger på.
Behåller grundutseendet, men snyggare.
Hojjar som försöker se ut som helt andra (modernare) hojjar känns B.
Just det, angående lampor, såg att biltema hade lite grejer men vet i f-n om det skulle passa på en "retro" hoj... Ska se om jag hittar lite mer tidlösa grejer senare...
Snålheten bedrar ibland visheten.
Satte dylika på mitt svarta bygge, och jag måste säga att det är rent skit.
Kortis i en blinkers efter 1 vecka, hälften av dioderna i bromsljuset har slocknat numer. = Skräp
Ser bra ut med lyset å baken kör på
Jo'rå efter lite velande så har jag bestämt mig för att hålla mig till urspunglig plan gällande baken, dvs som den gröna hojen. Kanske med en liten tweak... Ska prova med TR1 lampan när jag kommer så långt.
Väntar fortfarande på leverans av den där jvla xv750 tanken... Så har inte kommit vidare ännu med bygget.
När jag kikade runt efter alternativt bakramsbygge så hittade jag denna hoj. Läcker! Men fattar inte riktigt om kontruktionen håller då ramen mellan bakre cylindern och nedre fästet för svingen verkar vara bortkapad! Snyggt gjort iaf!
När jag kikade runt efter alternativt bakramsbygge så hittade jag denna hoj. Läcker! Men fattar inte riktigt om kontruktionen håller då ramen mellan bakre cylindern och nedre fästet för svingen verkar vara bortkapad! Snyggt gjort iaf!
De blinkers som jag kör med tjöppte jag av "Lelles".
Såg nu att de inte är E-märkta.
Har besiktigat med dem.
De är små, men inte jättesmå.
Även baklyset köpte jag från Lelles.
Ursäkta språket men fyfan va frän hoj det där va
Väntar förresten med spänning på nästa uppdatering av din hoj.
Yes, det är inte bra att dra på sig för mycket jobb i ett projekt, då kan det lätt sluta i dvala....delprojekt i taget så långt det går... Först ut är tank & bak(ram)... Om bara den där xv750 tanken vill dyka upp, ligger väl på världens långsammaste på fraktbåt någonstans ute på Atlanten
Nytt problem: Har missat att tr1:an har 18" fälg bak medans xv750 endast har 16"!? Vet i f-n hur jag ska göra med detta när jag kommer så långt. Dom "knubbiga" däcken på 16" fälgarna på caferacerbilderna tidigare ser bra ut. Om det funkar även med 18" är frågan?
Kan vara ett aber att få till 16" fälgar från en xv750 eftersom dessa har kardan medans TR1an har kedja & drev...
Jaja, den dagen den sorgen. First things first... ny bakram ska byggas av rör när det blir tid över, väntar även på leverans av beställd xv750 tank...
Släng på 17" motardfälgar?
Förgasarna är löjligt känsliga.ett steg bakåt: plockade ihop cykeln till original igen och efter en stund så la jag märke till att motorn går ojämnt (gick mkt bra innan)... har inte gjort något med motorn så förstår inte riktigt vad som kan ha hänt... kanske fått skit i bensin / förgasare under meckandet... suck.
Förgasarna är löjligt känsliga.
Slangarna måste vara täta och ha rätt längd.
Intresserad av att sälja originaltanken billigt?
Skulle behöva ett ämne till ombyggnad.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |