OK! Kikade tidigare idag på slangeriet och...
1. En bensinslang lite för lång med ett "knäck på", åtgärdat men ingen skillnad på motorgången.
2. En av slangarna ovanför trotteln har en liten "burk" som är ganska löst ihopsatt. Ingen aning vad den har för funktion. Pillade & klämde på den under drift, verkar inte göra någon skillnad... (Bild på "burk"$$ bifogad.)
3. Hörde ett sugande ljud på vänster sida och tänkte att jag hittat ett tjuvluftsläckage. Men inte, det var från bensinkranen. På kranen finns ett litet hål på kranen som jag antar har med vakuumkranen att göra... Finns även en vakuumslang påkopplad på kranen. Jag antar att detta är som det ska MEN
4. Sist men inte minst så kom jag nu ihåg att jag inför besiktningen hade problem med bensinläckage från bensinkranen på HÖGER sida ifrån just nämnde lilla hål på kranen. Som temporär lösning täppte jag till just samma lilla lufthål till bensinkranen på vänster sida. Har kollat och det kommer bensin i bensinslangen trots denna temporära åtgärd. (Ska byta packningar i kranen senare.)
MEN kan detta igentäppta hål på något sätt påverka driften av motorn? Förstår inte hur det skulle kunna göra det, tror att vakuumslangen som är kopplad till bensinkranen har som funktion att endast vakuumsätta kranen så att bensinen flödar... Och flödar gör det som sagt ändå just nu.
Suck. Får fortsätta att felsöka när jag hinner.
TIPS någon?? Tackar!
EDIT: Kikat lite närmare på det hela... Funderar på om det kan vara bensinkranen som läcker bensin in i vakuumslangen --> för mkt bensin till förgasaren? Dessutom verkar samma vakuumslang vara kopplad till en "bränslemix-kontroll" mojäng... Kanske har det igentäppta hålet stört bränsle/luft-blandningen. Eller är jag ute och cyklar?
Hur som, nya packningar till kranen ska beställas pronto...