Kan utfärda en liten varning här.
De förgasarkit, Mikuni TM34, som Kedo säljer passar ionte TT600R.
Läser man noga så anger Kedo även detta i texten genom att exkludera vissa rammodeller.
Off-The-Road har ett, så vitt jag kan se, identiskt kit som dem påstår passar rakt på TT600R. Jag mailade dem och berättade hur många timmar jag lagt ned på att få dit ett par från Kedo bara för att konstatera att custom luftrör och söndersågning/svetsning av tanken skulle bli nödvändig hur man än gjorde. Jag skrev sedan att jag gladeligen skulle inhandla OTR's kit för 600€ om dem verkligen kunde påvisa att det passar och dessutom visa bilder på detta och förklara vad som skiljer deras kit mot Kedo's TM34or från samma tillverkare.
Det kom inget svar på det mailet trots läskvitto.
Det tolkar jag som att deras kit inte alls passar TTR även om det går att beställa till just den modellen på deras hemsida.
Lyckligtvis för inbitna så går det att få dit ett åar TM34 flatslides med Kedos speciella gasreglage. Tyvärr blir det extremt tajt. Man har inte mer än några tiondels millimeter till i princip allt kringliggande. Det stora problemet som jag såg det var just tanken.
Denna måste holkas ur något brutalt och svetsas igen för att få frigång för vajrarna. Ett high-tech alternativ skulle ju kunna vara
potentiemeter i gasrullen och ett servo på gasregaget vid förgasaren och en kabel i mellan. För ERr som skall modda tanken kan jag meddela att den är tillverkad i PolyAmid(nylon). Jag har material om någon behöver till bygge.
När jag får tag i en ny motor till min Hammer skall jag börja om från början. Då jäklar blir det sprut!