Där nere behöver du inte skruva loss. Men om du nu vill det så brukar det funka bra med mutterpicka för att få bort skruven.
Vilken skruv? Vad gör jag annars för fel? Har innerbenet löst, men det är "valsat" i ovankant.
Där nere behöver du inte skruva loss. Men om du nu vill det så brukar det funka bra med mutterpicka för att få bort skruven.
Tjena!
Jag har ju satt på ett öppet system ( yoshimura compseries) Nu smäller den en del på avslag. vad skall jag göra?
huvud: 172
lågfart: 48
skall jag öka på lågfarten?
Håller på och byter styrlager och brottas nu med problemet att få bort de gamla lagerbanorna från ramen samt det nedre lagret från axeln. Några tips?
Har provat att banka med hammare och mejsel, både med och utan att ha värmt innan, men det sitter fortfarande som berget.
Vad tror folket om denna?
http://www.blocket.se/vi/18084817.htm?ca=15_s
Är det lätt att få den LV reggad?
Priset på den var trevligt mot plånboken iaf
Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David
Det är så man lagar en WR... byter stift å soppa, sen ära bara att köra vidare.Jag hade det på min en gång, men det hjälpte med tändstiftsbyte. Den var även svår att starta när den stått länge en gång, då tappade jag ur bensinen och hällde i ny, då startade den direkt.
Det är så man lagar en WR... byter stift å soppa, sen ära bara att köra vidare.
Har ett jobbigt problem med min 426:a.
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.
Någon som har några tipps?
kan tillägga att det är en 00 yz vi pratar om.
Kolla så du har tillräkligt spel på ventilerna.Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David
Har ett jobbigt problem med min 426:a.
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.
Någon som har några tipps?
kan tillägga att det är en 00 yz vi pratar om.
Byt packbox utan att riva motorn!!! jag rev.. extra arbete... kostar 50spänn sen blir hojen som ny!!
Snackar vi alltså den lilla packboxen som siter runt axeln som driver pumpen ?
Inte så bra koll på det där.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |