Yamaha WR 400/426/450

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Där nere behöver du inte skruva loss. Men om du nu vill det så brukar det funka bra med mutterpicka för att få bort skruven.

Vilken skruv? Vad gör jag annars för fel? Har innerbenet löst, men det är "valsat" i ovankant.

negative

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
hojlös
Tänkte köpa mig en 450f 04-05a tips på saker att kolla extra på ? Har hojen några direkta svagheter ? Rekomenderar ni någon annan hoj i samma prisklass ca 30k ? Hur skulle ni beskriva skillnaden hondas 450 och yammas 450 ? För och nackdelar.

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Hur skilljer sig effekten mellan wr400, 426 och 450??? Sen tycker ja att det ser ut som att tidigare modeller(Sent 90-tal) har en tank som är "högre", den ser fetare ut helt enkelt, passar tanken från en nyare direkt på eller???

Bitteboy

Guest
Testa 45 låg o 170 hög...sommar o när d är varmt kan 160-165 räcka..

jag har yz-cam o Arrow slip-on och sen bänkad...

Tjena!

Jag har ju satt på ett öppet system ( yoshimura compseries) Nu smäller den en del på avslag. vad skall jag göra?

huvud: 172
lågfart: 48

skall jag öka på lågfarten?

ta o pressa ut hela styrpinnen....så kan du lacka om styrkronorna oxå :tuttar
Bara till att knata bort till närmaste mekanisk verkstad...
D gjorde jag :)

Håller på och byter styrlager och brottas nu med problemet att få bort de gamla lagerbanorna från ramen samt det nedre lagret från axeln. Några tips?
Har provat att banka med hammare och mejsel, både med och utan att ha värmt innan, men det sitter fortfarande som berget.

Last edited:

Asys

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR 426 -01
Utväxling WR 426

Har nyligen köpt en wr 426:a 01

Vet ni vad det är för originalstorlek på bak/framdrev?
Är det någon som något tips på drevstorlek fram/bak om man ska ut och bränna på grusvägar och köra lite i enduroslingan?

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
hej nån som vet om 5.5 tum bred motardbakfälg får platts på en wr450 08a?

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Vad är skillnaderna på WR 400/426/450? Vilken är hållbarast? Skulle ni köpa en WR 400 -99 Med rasad topp pga av att en ventil slagit i? Kolv, topp och ventiler måste bytas. Veven vet jag inget om. Vad kostar isf en sådan reparation?

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Skepp
Hålla koll på körda timmar?

Står den totala körtiden i displayen på nyare wr eller får man hålla koll på det sj?

Källeman

KTM Smäll
Gick med
4 Dec 2007
Hoj
KTM 625 SMC -04
Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David

MC Doktorn

Guest
Vad tror folket om denna?
http://www.blocket.se/vi/18084817.htm?ca=15_s

Är det lätt att få den LV reggad?

Priset på den var trevligt mot plånboken iaf :)

Det viktiga med med endro/Mx hojar är att dom sköts om med regelbundna Oljebyten 10 timmar just ventiler 30 timmar luft filter mm.
Till slut rasar dom om man inte byter kamkedja och kolv och då blir det riktigt dyrt, gammal hoj och sannolikheten för ras öka.

Efter 2008-01-01 så kan du i princip inte regga om en oreggad eller E-reggad cykel till LV-registrerat fordon på något sätt.

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Har ett jobbigt problem med min 426:a.
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.

Någon som har några tipps?

kan tillägga att det är en 00 yz vi pratar om.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David

Jag hade det på min en gång, men det hjälpte med tändstiftsbyte. Den var även svår att starta när den stått länge en gång, då tappade jag ur bensinen och hällde i ny, då startade den direkt. :tummenupp

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Jag hade det på min en gång, men det hjälpte med tändstiftsbyte. Den var även svår att starta när den stått länge en gång, då tappade jag ur bensinen och hällde i ny, då startade den direkt. :tummenupp
Det är så man lagar en WR... byter stift å soppa, sen ära bara att köra vidare. :D

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Det är så man lagar en WR... byter stift å soppa, sen ära bara att köra vidare. :D

Exakt! :tummenupp
Min har gått ett par varv runt jorden, och halvvägs till månen, och går fan inte sönder alls. Förutom det vanliga, 5:ans drev i växellådan då. :gnissla

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.

Byt packboxar , vanligt fel på alla hojjar repade juste en drz med detta problem

Kolla så du har tillräkligt spel på ventilerna.

Last edited:

Bitteboy

Guest

Byt packbox utan att riva motorn!!! jag rev.. extra arbete... kostar 50spänn sen blir hojen som ny!!

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Byt packbox utan att riva motorn!!! jag rev.. extra arbete... kostar 50spänn sen blir hojen som ny!!

Snackar vi alltså den lilla packboxen som siter runt axeln som driver pumpen ?:confused:
Inte så bra koll på det där.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...