Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ahh, så du har gått och blivit "kläddesigner" nu också
Nä, jag får nog faan dra loss tummen ur arschlet och komma in i matchen och styra upp lite här...
faan vet hur det gått för Kawa nu när hans chefsdesigner gett sig in i skobranchen, det kan ju sluta hur faan som helst detta häringa :D :krama

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, vidbränd tror jag...
Så skulle du få syn på en "mörk" kille som stryker kring i garaget, så KAN det va jag :D

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ahh, så du har gått och blivit "kläddesigner" nu också
Nä, jag får nog faan dra loss tummen ur arschlet och komma in i matchen och styra upp lite här...
faan vet hur det gått för Kawa nu när hans chefsdesigner gett sig in i skobranchen, det kan ju sluta hur faan som helst detta häringa :D :krama

Det är ingen ordning med någonting nu länger när Rally sagt upp sig :D
Famlar i totalt mörker....

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Förstår att kreativiteten och produktiviteten är på botten nu när jag inte sprutar ur mig åsikter till höger och vänster. Till mitt försvar så har det varit lite stiltje i era trådar i höst. Utbrändhet och husflyttar är fan ingen ursäkt för att ligga på sofflocket!:7peta:krama

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tja, med tanke på hur 2013 och några små svallågor som smugit över till detta år, var på det stora hela, så kan faanimej inte 2014 bli annat än jävligt mycket bättre :)
Men förutom en baksmälla som varade i dagarna 2, så innehöll nyårsnatten och 1 januari mer positiv energi och härliga händelser än större delen av 13... så det ska nog gå att styra upp den här skutan som lystrar till namnet Patrik :D
Det ble iaf en del mc åkande ända fram till nyårsafton... kasnke dags att ta en tur idag igen, så man inte ligger av sig...
God fortsättning på er ALLA sporthojsvänner, kretörer, träskomålare och hojbyggare. Vi ses till våren där ute!

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tja ha, var på besiktning idag och det blir att vara borta från jobbet iaf en månad till, ombesiktning nästa månad så får vi se då.
Har iaf avverkat en 35 mil hitills iår, varav en tur Lygnern runt, det är ju rätt bra jobbat det iaf :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Sicket piss. Antar att det även medför att hojbyggande ligger på is framöver.
Själv mår jag bra, så jag ska väl inte klaga. Men jag vill bygga hoj, och har ingen lokal att vara i! Kanske skulle kasta sten och tända fyr på bilar, eller har jag blitt för gammal för det? (Någonstans fanns det ett dåligt skämt i stil med "det är inte ungdomarnas fel, de har ju ingen lokal!")
Tycker att våren närmar sig lite för fort när det gäller tid att bygga hoj, var ju för fanken 9 grader varmt igår. :3freak

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Kul att höra från dig Zäta !

Ta och sköt om dig själv...så kommer byggmotivationen smygande så småning om ska du se.

Take care buddy,

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tackar gubbar.
Nja, sista tiden har jag kunna sova en del iaf, men satan, ja är trött som en gris på dagarna.
Hoppas väl att det ska vädan snart.
Idag har jag iaf masat mig omkring på mässan, lite trevligt sällskap hade jag också.
Nästan inget folk att trängas med idag.

Ha det gott!

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Låter bra...börja med lite inspiritation på mässan, plocka upp några frö och snart börjar de gro ! :)

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tackar Kawa!

Ja, idag fick jag lite inspiration, så jag åkte ner och väckte Twin som låg o tryna i ett hörn :)
Lufttryckshammre verkar som en väckarklocka...

Blästrat lite och kladdat med lite färgbort... tar skinnet på fingrarna rätt bra också :)
Börjat knåpa ihop frambromsarna, tror jag hittat det mesta i röran nu ...

04 lock 1.jpg 04 bromsfördelare 1.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Härligt o vakna till malmets ljuva klanger! Hade jag inte behövt pissa skulle jag noh somnat om och drömt om varven :)

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Känns ju som i fornstora dagar, blev en tur i garaget till ikväll.
Frambromsarna kopplade, bara lite olja som saknas.
Sadelstomme fick sig en avslipning, rengöring och första lagret spackel.
Fick skruvat isär förgasarbryggan och påbörjat regöring, blir spännande att se hur det går att få ihop grejerna sedan.

04 Twin 1.jpg 04 förgbrygga 1.jpg
04 sadelstomma 1.jpg

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ytterligare en kväll i garaget. Några omgångar med sadelstommen, börjar likna nåt nu, ska bli intressant och se om man kan blanda till samma kulör som på resten av hojen :va
Avgaset påbörjat, ska få ihop 4 pipor till ett utblås, mockupen ser bra ut iaf, hittade en linje som harmoniserar med cutsen. Eg skulle jag väl viljat haft det lite längre bak o högre draget, men iom att det inte finns några infästningspunkter längre, så får det bli så här.
Pipan blir en välanvänd Dunstall, så jävla sexig :kär

05 ljuddämp 5.jpg 05 ljuddämp 1.jpg

05 ljuddämp 2.jpg 05 ljuddämp 3.jpg

05 ljuddämp 4.jpg

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Låter bra det! Så har jag två identiska pipor liggandes, varav den ena är ren innuti, den andra dämpad, så det blir perfekt med en gatpipa och en för besiktningen :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år