Yamaha XJ 600 goes cafe

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Amen va fan va fiiiint det blir ! Perfekt linje mellan dämparen och cutsen ! :tummenupp

Blir nästan tårögd av att ha dig tillbaka Zäta. Nu jävlar ger vi järent i vår ! :huvet

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:krama Tackar Kawa!

Gött att va tebaks! Kroppen börjar komma igen, börjat springa så smått, blir en runda varannan dag. Sömnen funkar skapligt, nu ska bara sockret bli lite stabilt, och så ner med puls o blodtryck, så är man som ny igen :crash
Ska på besiktning imorgon, får vi se vad läkarn säger....

Blev en tur med hojjen idag iaf, faan vad gott... det med :)

Så blev det garaget, trixade med att få till fäste till dämparen, det första blev ju skit såklart... men nr 2 sitter som en smäck, lite småpill så är dte på plats. Tillverkade en stos i rostfritt med då kollektor och pipa hade samma diameter. Ska bara poleras, sedan klart! Tack Twin för svetshjälpen... Själv ghorde jag mitt bästa för att smälta ner hela stosen... hade ju glömt hur jävla illa jag ser :3freak
Natyrligtvis så glömde jag kameran också, så ni slipper att se skiten....

Sadelstommen är klar för första lagret grundfärg...

Faan va gött å va tebaks :banana

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Girl WIththe

Ta mig faan bästa helgen på ... God Knows when ...
I garaget ... ?? :rofl Nääää
Men här är lite mobilbilder från det näst sexigaste jag vet... Ja det är inte twin då, han kommer först på 3:dje plats.... men han lägger finfina svetssträngar, en jävel på att steka rostfritt

Stosen blev iaf bra, lite puts på den så...

IMG 2014-02-06 19.42.58.jpg IMG 2014-02-06 21.28.30.jpg

IMG 2014-02-06 21.28.42.jpg

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Schhh... vaf... skulle ju hålla käften om det... :krama

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Stora Blå....

Happy Valentines Day!!

Förälskad, förförd och förbannat glad, å så lite förkyld oxå :)
Fick nöjet att köra en BMW 650 nu på morgonen, en sån vill jag faanimej ha :rolleyes:

20140214_093344.jpg 20140214_092818.jpg

20140214_100100[2].jpg

Bifogat

• 20140214_100100.jpg
    20140214_100100.jpg
    220 KB · Visningar: 135

HGT

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2012
Hoj
Ninja zx7r, Gsx-r 600, gr650 tempter
Kan inte annat än att välkomna dig tillbaka, gott att se!

BMW:n är sjukt skön att köra, men inte så fin i ögat (enligt mig) Sjukt störande med blinkerserna dock:dummer

Lycka till med bygget, följer det!

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tackar!
Gillade den inte från början, den stora framläppen, men gått o sneglat på den ett bra tag, klängde på den på MC mässan... och så visar det sig att tjejen har en :) så nu kan jag ju inte annat än att gilla den, what so ever...
Ja blinkerserna ja, körde den till Service idag, var bara att se till att köra "lite" snabbare än alla andra vid filbyte o skita i dem :va
Legat sjuk denna vecka, men är grymt sugen på att fortsätta nu. Hoppas ha den klar till MC dagarna på Stora Holm.
https://www.facebook.com/pzettergren#!/mcdagarstoraholm?fref=ts

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Löv is in the air.. :D

Helt rätt, utyttja henne för att komma åt godsakerna...dvs hojen ! :hihi

Jomen :D x 2

Det blev en kort tur i går med hojjarna, så de fick känna lite på varandra :rolleyes: ...
Naturligtvis både spöregnade det och haglade satan....
Hoppas snart ha bytt till mig en egen offroadare :)

HGT

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2012
Hoj
Ninja zx7r, Gsx-r 600, gr650 tempter
Körskolan hade sånna hojar, gjorde min uppkörning på en också. Men som du säger med blinkerserna dom är under all kritik.
Tänkte att man vänjer sig nog, men icke:7peta

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
:) Jag hoppas byta till mig en Aprilia 650 för att ha och leka med lite. Vill man posöråka får man väl förhandla med kärleken om att låna hennes BMW. Och ska man ut på längre turer eller "högfartsmeditation" så står ju en VTR med skapliga muskler o underbart ljud i garaget också :)

Och sen vore det väl faan om inte cafferäsern ska bli klar i vår så man får ut o glänsa lite seriöst ...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
:) Jag hoppas byta till mig en Aprilia 650 för att ha och leka med lite. Vill man posöråka får man väl förhandla med kärleken om att låna hennes BMW. Och ska man ut på längre turer eller "högfartsmeditation" så står ju en VTR med skapliga muskler o underbart ljud i garaget också :)

Och sen vore det väl faan om inte cafferäsern ska bli klar i vår så man får ut o glänsa lite seriöst ...

Tycker du borde provstarta cafferäsern snart! Vill höra lätet...

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Är ju lite kvar på avgaset innan start..... Åh kanske nån el behövs :va

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, jag får schämmmasss....
Tänker bara på nöjen numera... :kär

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja visst gör jag :tummenupp
Till veckan ska nog dessutom förkylningen gett sig helt och det blir lite ork över till andra fysiska aktiviteter också... typ garaget... :rolleyes:

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Å så blev det, förkylningen väck och lite ork över till att svetsa avgas...
Pilligt värre...

0303 grenrör 1.jpg 0303 grenrör 2.jpg

0303 grenrör 3.jpg 0303 grenrör 4.jpg

0303 grenrör 5.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja hur fasen gjorde du det utan argon?? Måste vart skitsvårt.. :) eller kanske därför gasen var tom i söndags, haha!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år