Yamaha XJ6-Tråden

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
avgassystemet är klart:) jardine gp1 ljuddämpare och grenrör från en r6.. nu väntar bara mappning och bänkning sedan blir det ut å provköra när snön är borta:)

Trevlarns!

Hmm, förresten :gnissla Mötte en svart XJ6a utanför Sundsvall i slutet av förra året.. Du har inget minne av att du mött en artfrände i gult? Tycker det inte borde finnas alltför många svarta xj6or med anknytning till Sundsvall, men vad vet jag ;)

Enee: Jag hoppas du inte blir ledsen på mig nu, men jag tog hem samma blinkers som du hittat :tummenupp

Last edited:

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
jo ja har ett minne av att ja mött en gul en ;) ska bli roligt å se hur många xj6:eek:r man möter på vägarna i sommar:)

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Schysst :tummenupp

Ser framemot fler möten ;) :yoparty

Det här kanske för många är larvigt, men det är roligt att göra hojen lite mer personlig. Mycket sitter i detaljerna, och kostar det ingen ansenlig summa ser jag personligen inget problem i att lägga lite kronor på det. Hittade, eller fick snarare ett tips, om en snubbe som har som företagsidé att ändra utseendet på varvtalsmätaren; bakgrunden då helt enkelt.. Sjukt snygga exempel han har på sin sida..

Kolla bara på:

http://www.yodesign.fr/index.php?option=com_content&task=view&id=16

Så nu har jag piskat upp Adobe Illustrator igen och gjort en vektorgrafik av en gammal logga (måhända att någon kanske känner igen skönheten), gjorde ett väldigt snabbt utdrag i Photoshop för hur det skulle kunna se ut:
xj6matare.jpg

Han är på semester nu, men han sägs ska kunna vara med och bolla idéer et. c. för att få det så personligt så möjligt.. Kan ju återkomma om det är någon som undrar hur det går ;)

EDIT: Detta kan vara resultatet av att jag har lite att göra :va

Last edited:

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Spännande bakgrund på tavlan ;) Tänk dig flytande kristaller i tavlan precis som på en plastma tv :p wow. Hur som helst så är det klart att man personifierar sin hoj till en spegelbild av sig själv. Finns massa skoj man kan hitta på till en XJ6'a. Som med de flesta hojar brukar jag rekommendera byte av tail, speglar och kanske system. Sen kan man ju alltid piffa till det med lite annat.

Verkar som det är en del XJ6-ägare i Göteborg med omnejd... Tänkte kolla om det är några som skulle vilja mötas upp i vår / sommar och köra en repa? vad sägs? Varför inte en stor-träff med alla andra galningar runt om i svea rike?

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Spännande bakgrund på tavlan ;) Tänk dig flytande kristaller i tavlan precis som på en plastma tv :p wow. Hur som helst så är det klart att man personifierar sin hoj till en spegelbild av sig själv. Finns massa skoj man kan hitta på till en XJ6'a. Som med de flesta hojar brukar jag rekommendera byte av tail, speglar och kanske system. Sen kan man ju alltid piffa till det med lite annat.

Verkar som det är en del XJ6-ägare i Göteborg med omnejd... Tänkte kolla om det är några som skulle vilja mötas upp i vår / sommar och köra en repa? vad sägs? Varför inte en stor-träff med alla andra galningar runt om i svea rike?

Det tycker jag låter som en utmärkt idé Tox :tummenupp

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Yamaha XJ6 -10
spännande bakgrund på tavlan ;) tänk dig flytande kristaller i tavlan precis som på en plastma tv :p wow. Hur som helst så är det klart att man personifierar sin hoj till en spegelbild av sig själv. Finns massa skoj man kan hitta på till en xj6'a. Som med de flesta hojar brukar jag rekommendera byte av tail, speglar och kanske system. Sen kan man ju alltid piffa till det med lite annat.

Verkar som det är en del xj6-ägare i göteborg med omnejd... Tänkte kolla om det är några som skulle vilja mötas upp i vår / sommar och köra en repa? Vad sägs? Varför inte en stor-träff med alla andra galningar runt om i svea rike?

+1 :)

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
bild från sidan på det hemsnickrade avgassystemet :)

Bifogat

• 190362_10150112590397291_667417290_6565796_3902055_n.jpg
    190362_10150112590397291_667417290_6565796_3902055_n.jpg
    86.3 KB · Visningar: 189

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Tänkte kolla om det finns några i Göteborg med omnejd som skall besöka Yamahacenter helgen den 26-27 / 3 då det är Yamadagar? Min donna och jag tänkte dra dit och kolla läget. Vi skulle kunna sammanstråla och ordbajsa lite om våra vrålåk ;)

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Skön rulle! Vilken natur runt omkring, gillar miljön skarpt :)

Jasså det är din Xj6'a han är ute och glider på i filmen :D världen är liten ;)

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej på er,

Ska precis börja titta efter försäkringar på Nya xj6:an och behöver nu lite hjälp.
Vilka bolag har ni era försäkrade i? Finns det något bolag som har speciella Yamaha försäkringar?

Har man vagnskadegaranti också på dessa cyklar?

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Hej på er,

Ska precis börja titta efter försäkringar på Nya xj6:an och behöver nu lite hjälp.
Vilka bolag har ni era försäkrade i? Finns det något bolag som har speciella Yamaha försäkringar?

Har man vagnskadegaranti också på dessa cyklar?

Jag kör Bilsport & MC, var helt klart billigast! Tror dom har något slags avtal/sammarbete med Yamaha!

Anderberg87

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
2010, Yamaha, XJ6-N
Hej alla lyckligt lottade XJ6 ägare :D
Bestämde mig så sent som igår efter att läst denna tråd (100ggr) att köpa mig en XJ6-N, så nu får jag hoppas att det var rätt val ;).
längtar galet mycket efter att hämta hem min svarta pärla :)

XJ6

Hellre en XJ6 än ingen alls!
Gick med
22 Feb 2011
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion ABS
Kul med lite filmer om XJ6!

Tjo! Här är lite Filmklipp jag rotat fram på youtube. Ni har säkert sett många av dom men ändå. (Kan ju lindra abstinensen lite iaf.). :)

Roligt med lite filmer på XJ6. Speciellt att filmerna var på Yamaha XJ6 som denna tråd handlar om... Kan ingen av oss göra en egen? Det vore kul! :)

Last edited:

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Hej alla lyckligt lottade XJ6 ägare :D
Bestämde mig så sent som igår efter att läst denna tråd (100ggr) att köpa mig en XJ6-N, så nu får jag hoppas att det var rätt val ;).
längtar galet mycket efter att hämta hem min svarta pärla :)

Välkommen till gemenskapen! När är det tänkt att du ska hämta pärlan? :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024