Jo, helt ny, skön känsla! Man ville ju bara gasa direkt, men den ska väl köras in först, som allt annat.Helt ny eller?
Har du tänkt på att ändra ljuddämpare/system på den?
P.s på tiden att du skrev Tox, saknade dig i tråden Vad händer med din pärla, hur mår den? D.s
Och Jonathan, jag har en idé - om du köper Fresco:t så köper jag SC Project
Läste igenom ett stort forum tillägnat XJ6, dock franskt (men google translate gjorde sitt).. och det verkar som att det är lite bök och stök med frescot, för att få det att passa o.s.v.
Vad kör ni med för depåstöd till er xj6a? Tittat på biltemas och även julas, men dom känns lite klena, sen står det ingen riktig max vikt på dom, hojen väger ändå 205 kg ^^
P.s på tiden att du skrev Tox, saknade dig i tråden Vad händer med din pärla, hur mår den? D.s
Och Jonathan, jag har en idé - om du köper Fresco:t så köper jag SC Project
Har biltemas bak i alla fall. Inget fram.
Jag smällde på Ixil ( finns nog bilder på runt sida 12 ) köpte det ifrån motorcykel-exhuast 5300 kr Ikl Frakt.
Har kört 30-40 mil denna helgen ( Utan att ha mappat den )
Det är ENORM SKILLNAD jämtemot Orginal SJUKT stor skillnad !
När man kör i städer med typ 5000 varv på mätaren och glider omkring vänder sej folk om för att se va sjutton de är för hoj
När jag kör utan Db killer i så Låter den som fan ! och De är relativt enkelt att få Avgassmällar osv när man släpper gasen inför kurvor.
Kör jag med Db killern i ( Fortfarande grymmt gött ljud ) så smäller den knappt alls ! Den låter lite mindre på tomgång med den i monterad men den låter jäkligt gött när man drar på
Inga missljud ifrån ventiler eller dylikt ... Vet inte ens om jag tänker kosta på hojen 5000 kr för en PC och mappningen... den verkar gå hur bra som hälst !
Bra att veta är dock att Centralstödet måste bort när man monterar Detta systemet
Inhandlar ett grenrör från en R6:a i veckan så nu ska jag ge mig på ett försök med "hemmabyggt" helsystem... ska nog sluta bra ingen som har ett slipon till en R6a liggandes?
Inte vad jag ville höra. Hahah. Hade precis kommit underfund med att nej, fan, jag lägger pengarna på annat. Och detta i dag. Tungt att läsa det där nu.. När du säger att det är enormt stor skillnad, gäller det för både med och utan dB-killer? Tänkte också på det där med att folk vänder på huvudet för att se vad det är för hoj, om du kört utan dB-killer då, eller både och Att det är större skillnad utan förstår jag såklart. Hur sitter denna insats fast förresten? dB-killern alltså, lättåtkomlig o s v?
Japp de är både med och utan fast Ballare utan Då behöver man inte ligga på så höga varv för att det skall låta.
DB killern sitter fast med 4 insektsskruvar , dvs man lossar Det Svarta " ändröret " som sitter med 4 bult , sen stoppar man i db killern där sen skruvar man åt , tar ca 3-5 minuter
Men var och provkörde en ny hoj idag Funderar starkt på byta nu .... Fan ...
Jag köpte en Svart lackad hugger ifrån Motorcykel Exhuast där står de tydligt vilken som passar N / Diversion
Tackar! Haha, vad provade du för någon?
Vad kör ni med för depåstöd till er xj6a? Tittat på biltemas och även julas, men dom känns lite klena, sen står det ingen riktig max vikt på dom, hojen väger ändå 205 kg ^^
Jag baxar upp både SuperDuken & CBRen på biltemas (bakre) stöd.. Undvik det främre dock. Värtelööst e de´
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Till frågan.
Sitter och funderar på om tjejen ska byta hoj. Jag har gillat tanken på att hon skulle köra XJ6 ända sen den kom, men då hade hon knappt börjat övningsköra. Vis av erfarenhet kändes det dumt att låta henne tappa en ny hoj några ggr under "skoltiden", så det fick va.
Nu är det dags dock.
Finns det nåt man ska tänka på om man letar beggat?
Hur använder ni era hojar?
Funkar de bra på bana?
Hur vanligt/ovanligt är det med ABS på dem?
Löser ABSen ut mot att bakhjulet går upp också eller bara låsning?
Finns det kraschpuckar till dem?
Glad om svar...
Jag är ny med XJ6 N, har kört Z750 och två olika R6r innan. Det du ska tänka på är att pruta på blocket, fan hojarna ligger ute 4-5000kr billigare än nypris. Jag pruta sönder min och fick ett jävla bra pris.
Jag ska köra i stan, därför har jag tänkt dreva ner den så man kan ha lite kul. Original så går den på bakhjulet i 1:an och tvåan om man kämpar satan. 78hk kanske inte är direkt en banhoj, + att fotpinnarna drar i ganska lätt i svängarna (har jag hört/läst).
ABS = Ingen aning
Krashpuckar = Ja
All over tycker jag att hojen är helt klart prisvärd, den är snygg som fan och en väldigt bra "första hoj". Den är ganska låg och jävligt enkel att köra, fint balanserad etc. Dra till en MC-butik och testa en, alltid enklast så
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |