mrnenad
Ny medlem
Ehhh varför i hela friden ska du göra det för? Tvätta o ställ in skiten bara
Lika bra att konservera motorn. Cylindrarna mår bättre med en tunn oljehinna under vintern
Precis beställt nytt avgassystem till min xj6:a... Nu är det bara våren som fattas
Är också på jakt efter något gött slip-on till xj6, orginal ljudet känns ganska löjligt. Symaskin! Berätta om du finner något!
beställde ett slipon till min xj6:a och de blev ingen skillnad.... ska tydligen ge lite mer ljud och 2 hk till men ja starta den bara och tycker inte direkt att de lät någe mer funderar på om man kan köpa grenrör och bygga någe själv... kanske kan hitta ett på skroten som kan passa ... de blev iaf riktigt snyggt men man vill ju ha ljudet. kanske finns nån här som är duktig och kan tippsa om vad man kan göra altså om de finns någe gren som kan passa. annars får ja ta och köpa nytt helsystem men de känns tråkigt när man lagt ut pengar på slipon:/
Jag har ett GRP-helsystem på min och det låter, enligt mig, gött och lite rivit, ser också mycket snyggare ut
Det sattes på när förra ägaren köpte den från butik så kan tyvärr ej ge nån återförsäljare
View attachment 377762
Lånar tråden lite och kollar om det är någon som bytt framdrev på sin hoj? Vad jag har googlat fram så ska det vara 16 kugg fram original men vad tycker ni man ska gå ner med? 2-3? Har ingen aning hur mycket skillnad det gör.. Ska in på service till våren/sommaren så tänkte dra på ett annat när de ändå ska pilla på den
Juste, kom på att någon frågade om sadelcuts när jag skulle trycka skicka, sådär ser denna ut, men samma som systemet, sattes på i butik
Om ni läser lite i början av tråden så finner ni sjukt mycket skriverier angående ljudet. Hade du gjort det hade du garanterat sparat ett par tusenlappar då det flera ggr i tråden konstaterats att för att få bättre ljud måste allt bytas, dvs ett helsystem införskaffas.
Dock så var det, om jag inte minns fel, någon som gjorde något med grenrör från en R6:a..
Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?203229-Yamaha-XJ6-Tr%E5den/page11
Hallå där...tänkte be om lite råd!
Är inne på att byta in min Wildstar 1600cc mot en xj6-n...mest för att det börjar bli väldigt mycket stadskörning i stockholm och tänkte pendla mer och mer på hojjen.
Dock är ju inte wilden den smidigaste att glida förbi köer osv med men annars är den ju en dröm att köra. Veckopendlar mellan stockholm och hus på landet ca 14 mil ifrån storstan, går att göra mindre vägar men annars är det motorväg största delen. Älskar ljudet på nuvarande hojjen och är väl medveten om att xj6an ligger ju långt efter på den fronten.
Är inte så intresserad av att få mer drag eller så i xj6an utan vill bara ha en snygg och smidig pendlarhoj...har kollat igenom en hel del inlägg men finns det nåt system som gör lite goare och dovare ljud?
Hur roligt är det egentligen att ligga och plöja motorväg 1 timme?
Gillar utseendet som fan och enligt alla inlägg jag läst verkar ju folk vara sjukt nöjda med hojjen, men vad tror ni om att gå ner från en custom 1600cc till denna hoj?
Ha det gött allesammans.../David
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |