Är det btw ngn här som vet vilken olja man lämpligen använder till en xt 600 -85?? Mineralolja?!
På min står det.
SAE 20W40 SE alt SAE 10W30 SE.
Oljebyte 2,7 L, inkl filterbyte 2,8 L, totalt 3.3 L
Förbjudet med tillsatser som minskar friktion då det kan få kopplingen att slira
Jag är intresserad av en XT.
Det verkar dock inte finnas en renodlad XT-tråd här på forumet.
Kanske kan jag få svar här ändå.
Vad skiljer de olika modellerna åt?
Har sett dessa beteckningarna än så länge E, K, R, Z och X.
Och R=radiostart, Z=zappning och X=xenon.E = elstart
K = kick
Riktigt så många modeller av XT:n finns det nog inte
Det kanske bara finns 2 600 modeller
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59942 (3979 inlägg om XT660 and counting..)Var nog hemskt otydligt men jag är ute efter 660:na.
Jag har sett att X är motard och har annorlunda hjul givetvis.
Men motor, design, prestanda osv på R, Z och X?
Har du tagit på dig glasögonen?Riktigt så många modeller av XT:n finns det nog inte
Hej!
Lånar tråden lite. Har köpt en Xt600 -87 för 2 veckor sen som jag har lite frågor om. Sitter på ett BSM Vampire slip-on som det låter fint om, sen har jag gjort rent i luftburken och monterat bort snorkeln som sitter under sadeln, har även bytt luftfiltret till ett nytt och fräscht originalfilter.. Nu till min fråga, behöver jag bestycka om förgasaren? Misstänker att det sitter original munstycken i den. Bränsle/luftskruven ska vara ut skruvat 1.5 varv enligt förra ägaren (vet dock inte vart jag kollar det). Tycker även att den blev lite svagare på låga varv efter luftfilterbytet och snorkel-borttagningen, och när man släpper på gasen blir det ibland lite avgassmällar. Har läst lite om att det kan tyda på för lite soppa i blandningen? Vad är eran åsikt?! Kan vara lite svårstartad ibland när den stått någon vecka, sen när man väl fått igång den är det inga problem att få igång den vid stopp!
mvh
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |