@lfie
Ny medlem
Okej, men funderar som sagt om man kan bestycka om den själv, typ byta munstyckena själv och sen får man väll avgöra lite själv när den går "bra"?! Är det något som kan fungera?
mvh
mvh
Okej, men funderar som sagt om man kan bestycka om den själv, typ byta munstyckena själv och sen får man väll avgöra lite själv när den går "bra"?! Är det något som kan fungera?
mvh
Någon som vet om yamaha orginal luftfilter till XT 600 -85 (två delar i foammaterial) behöver oljas in med luftfilterolja eller om dom är ready to go att montera och köra med när man köper dom??
Min Xt står fortfarande stilla.. Har inte orkat byta startrelä vilket för medsig att den suger ut batteriet och att det inte går att starta med knappen, utan har en tjuvkoppling!
Ska helt enkelt låna ut hojjen till svärfar som sagt han ska fixa det lilla problemet, sålde sin hoj pga husbilsköp och fick nu abstinens.
Själv ska jag ha nåt som styr undan fartvinen lite bättre då jag provade toura 20mil och den var jobbigt även i 90kmh och beslöt mig att sluta toura med xt:n.
Fartvinden från kylarvingarna strök längs med insidan av benen som gjorde det jobbigt att hålla emot tillslut.
Små turer och diverse körning är den duglig till, men ej touring.
Eftersom budgeten inte är allt för stor på en hoj till så funderar jag på en Kawasaki Ninja ZXR750 från 89, en classiker med lagom effekt och inte en alltför aggressiv körställning. runt 15.000kr med racingförgasare och orginal medföljer samt slip-on.
Dock är det ingen Choke på racegrejerna så den är lite svårstartad tydligen. Men vi får se efter en ev provköring idag.
Dessutom Classic-försäkringen hos bilsport ligger på 1690kr om året vilket inte är så dumt. Trygghansa och LF tar 10,000kr sen kollade inte jag fler bolag.
XT:n kommer självklart inte att säljas..
Lyfter en tråd för en fin hoj
Nyss blivit ägare till en blå -97a i otroligt fint skick!
Behöver dock lite allmän service...
Beställde precis drivpaket, oljefilter o luftfilter.
Nu börjar jakten efter ett 17" framhjul...
Hej ..Jag tar gärna emot adresser på nätet,där man kan handla lite XT-600 -95..Prylar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|