I motsats till er andra är XT600 min sista-hoj. Eller åtminstone något åt det hållet. Är inte så intresserad av att åka på bakhjulet, (en verksamhet som jag tror att många Mc-reparatörer och reservdelsförsäljare uppskattar) eller köra supersnabbt ute bland biltrafiken numera. Köpte en XT för erhållande av bekymmersfri småvägsåkning på landsbygden. XT är tung, den är en pråm, med tanke på dess försök att verka off-road. Men man kan åka ner i ett dike och över en åker eller liknande terräng där en landsvägshoj skulle vara lite besvärlig.
Helst skulle jag velat ha en 400 c.c som vägde 110 kilo, men var finns den? Om den finns så kan jag väl ha två. Annars fungerar XT perfekt inom sina begränsningar. Utom om batteriet råkar bli tomt. Då får man helt enkelt inte igång den. En nackdel. F.ö. tycker jag att det är alldeles för högt växlad. Krypkörning mellan tallarna är lite knepigt. Satsar på en kugg mindre på lilla drevet. Vad ger det?
Helst skulle jag velat ha en 400 c.c som vägde 110 kilo, men var finns den? Om den finns så kan jag väl ha två. Annars fungerar XT perfekt inom sina begränsningar. Utom om batteriet råkar bli tomt. Då får man helt enkelt inte igång den. En nackdel. F.ö. tycker jag att det är alldeles för högt växlad. Krypkörning mellan tallarna är lite knepigt. Satsar på en kugg mindre på lilla drevet. Vad ger det?