Yamaha XT 600 E-tråden

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Har kapat insatsen på min, men så mycket gjorde det inte åt ljudet, utan låter det bara riktigt illa, går även lite sämre utan någon insats.

Funderar på att modda luftburken på min, någon här som gjort det? positivt/negativt att säga om det och hur har ni gjort, gärna bilder på det isf.

Beställde en sådan här...... så slipper jag såga i originalinsatsen. Låter den för djävligt så har jag inte offrat s mycket tid/pengar på experimentet. Få se hur lång tid det tar innan den dyker upp, den fanns i lager i alla fall.

001442.gif


http://www.kedo.com/link/91818_gb.html
 
Last edited:

ErmoN

Mäster
Gick med
4 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600 -02
Beställde en sådan här...... så slipper jag såga i originalinsatsen. Låter den för djävligt så har jag inte offrat s mycket tid/pengar på experimentet. Få se hur lång tid det tar innan den dyker upp, den fanns i lager i alla fall.

001442.gif


http://www.kedo.com/link/91818_gb.html

Medans jag väntar på att inskaffa en ny dämpare plockade jag bara ut pipen ur orginal dämparen, låter goare än orginal oså slipper man köpa en sådan =)
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Gjorde jag också, såg ingen anledning till att ha kvar den "orginal" den låter bättre efter man kapa den och är ju inga problem med att den låter för högt precis :D

Funderat på om man kan modda orginaldämparen ytterligare?
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Beställde en sådan här...... så slipper jag såga i originalinsatsen. Låter den för djävligt så har jag inte offrat s mycket tid/pengar på experimentet. Få se hur lång tid det tar innan den dyker upp, den fanns i lager i alla fall.

001442.gif


http://www.kedo.com/link/91818_gb.html

Grymt snabb leverans, grejerna tog bara 1,5 dagar hem från tyskland, beställde lite bromsar och övriga reservdelar med.

Ser snyggare ut med denna monterad istället för att bara åka med insatsen borta.

Dock är väl ljudet inte så imponerande, lite högre men inte mycket, kanske lite fiskebåt-ljud över det hela. :hihi
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Bilder på det hela...?

Kan fixa det nästa gång jag ska ut och köra. Har den inte står hemma då jag inte har något garage så den står hos han jag övningskör med.

Jag satte upp den i ett städ och sen tog jag bågfilen och kapade, sparde ~3-4cm. Tänkte ta vinkelslipen men den hade jag kvar hemma i stan.
 

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Tänkte försöka hitta begagnade kåpor, tank m.m till XT´n (02a), min e så tråkigt blå o jag e på jakt efter svart. Men vet inte va jag ska söka på. va grejerna heter på engelska.
Nån som har tips om sida, ord man kan söka på?
Planerna e att den ska se ut som denna eller nått liknade.
Har kollat på Ebay men där finns inget.
Vet inte heller om kåpor m.m från äldre års passar
yamaha_xt_600_e_2001_2.jpg
 

__slangen__

Varadero
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XT 600
förgasare

Har tittat runt lite efter förgasare.
Hittat mikuni tm42:a.
Liten fråga, någon som bytt, finns det 2-1 insug att köpa? måste ju vara bättre att ha 1 ordentlig istället för vakumhistorien som sitter på nu.

Och en fråga till.
kolvar och annat skoj? finns det några bra ställen? har bara sett på kedo.de. men det borde väl finnas mer ställen? :confused:
 

luderlasse

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
växjö
Hoj
letar
Är xt600 en bra första hoj? är lite sugen men polarna tycker man ska köpa sporthoj (men självbevarelsedriften tala mot detta) går den att trimma för en vettig peng om man skulle tröttna på orginal
 
Last edited:

ErmoN

Mäster
Gick med
4 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600 -02
Är xt600 en bra första hoj? är lite sugen men polarna tycker man ska köpa sporthoj (men självbevarelsedriften tala mot detta) går den att trimma för en vettig peng om man skulle tröttna på orginal

Jag kör xt600 som min första hoj. Tycker det är en mycket bra hoj, men jag börjar känna nu att jag skulle vilja piffa till effekten lite. :)
 

luderlasse

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
växjö
Hoj
letar
ok, vet du vad det kostar att piffa till den då? hört att om man skaffar effektdämpare ändast så sliter man ut motorn snabbare, tydligen ska man byta förgasare i samma veva isf, men vafan vet jag?
 

ErmoN

Mäster
Gick med
4 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XT600 -02
ok, vet du vad det kostar att piffa till den då? hört att om man skaffar effektdämpare ändast så sliter man ut motorn snabbare, tydligen ska man byta förgasare i samma veva isf, men vafan vet jag?

Nej har inte forskat så mycket på det, dock var jag och beställde ett leo vince för några dagar sedan, fast bara sista biten, då de sa till mig på Yamaha center att de inte var lönt o köpa helsystem för de inte ger någon större effekt med tanke på priset.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Har tittat runt lite efter förgasare.
Hittat mikuni tm42:a.
Liten fråga, någon som bytt, finns det 2-1 insug att köpa? måste ju vara bättre att ha 1 ordentlig istället för vakumhistorien som sitter på nu.

Och en fråga till.
kolvar och annat skoj? finns det några bra ställen? har bara sett på kedo.de. men det borde väl finnas mer ställen? :confused:

Denna var ju djävligt fet

http://www.kedo.de/produkte/32291.html

+10 hk :banana
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Nej har inte forskat så mycket på det, dock var jag och beställde ett leo vince för några dagar sedan, fast bara sista biten, då de sa till mig på Yamaha center att de inte var lönt o köpa helsystem för de inte ger någon större effekt med tanke på priset.


Vad kostade det? Hur blev ljudet ? Lätt att montera?

Någon annan som har efffektsystem och kan berätta lite om märke/pris/ljud.
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
XT 600 -85 dog under körning..! :-(

Halloj!

Införskaffade en riktigt trotjänare i helgen enl. ovan. Gick finfint under provkörning och turen hem från Nacka till Bromma (ngn mil). Körde en sväng senare under kvällen i ca 70. den började svara sämre och sämre på gasen och dog. Soppa finns såklart i.

Fick igång den efter 5-10 kickar, körde ca 1 km, samma fel, kickade 5-10 ggr och sen gick den igen sista 2 kilometrarna hem.

Mek på Mc-varuhuset surrade ngt om att förgasarkoppen behövde rengöras. Kan det vara det? Någon som har något annat tips eller liknande tas det extremt gärna och extremt tacksamt emot! Hojen har gått 3800 mil.


Finns det dessutom ngn som vet var man hittar låsbara tanklock till denna hojen vore det ju sagolikt!:yoparty
 
Last edited:

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Den har bara gått 40-50 mil sent han jag köpte hojen av i sin tur köpte den, kommer inte i nuläget ihåg hur länge han ägt den, ca ett halvår-år.
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Offroaddäck

Dags att införskaffa däck till hojen, vartifrån köper man billigast däck?!? 21" 80/100 och 18" 100/130. Tänkte mig enkla typ av offroaddäck med tyngdpunkt på asfalt.

Och finns det något bra ställe i Stockholm som kränger av och på däck till ett bra pris?!

Däcken är till en XT 600 -85.
 
Last edited:

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Motorolja

En fråga till.. :tuttar Vilken motorolja ska jag med fördel använda i hojen?? XT 600 -85.

Tips tas väldigt gärna emot!
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top