Första lite bättre provturen gjord då
Den känns ganska mycket som min gamla XT600. Lite tyngre iofs, men det är den ju också. Eller ja, den är ju rejält mycket tyngre, men det maskeras väl ändå.
Motorn ger ungefär samma knuff. Den vibrerar lite på lågvarv, men sen jämnar den ut sig. Inget man stör sig på egentligen.
Bromsarna bak är helt ok.
Bromsarna fram är dåliga. Förvisso var handtaget lätt böjt på min så det förtar lite av känslan, men de var dåliga annars med. Det var de original på min XT600 också. Tills jag bytte till en radiell Brembo bromspump. Då var bromsarna fram ok.
Får se om jag gör något sådant på denna. Byta handtag finns i alla fall med på listan. Skall dock kolla om jag inte har något redan liggandes hemma.
Tempmätaren verkade inte funka
Det finns kylarvätska, slangarna blir varma, kylaren blir varm, pumpen snurrar när man lyssnar med stetoskop (alla hobbymekaniker bör ha stetoskop
).
Mätaren rör på sig ett hack precis när man vrider på elen, men sen är den still.
Kollade var givaren satt och den verkar sitta högst upp på påfyllningsröret. Typ uppe vid styret/under tanken.
Det är väl lite luft där vid givaren gissar jag på. Annars bör det vara givaren i sig.
Får kolla det när den svalnat.
Men första intryck överlag.... Det är en bra hoj och den är rolig till det jag tänk mig att ha den till. En allt-i-allo hoj som går att utforska vägar i närområdet och inte behöva svänga bara för att det blir lite grusväg eller traktorstig.