Min YZF750 slog över till 6000 mil i helgen. Känns lite vemodigt.
Jag kan nämna att jag har bytt insugsgummina i min och det hjälpte inte. har läst på Yamahas forum att detta ska vara ett vanligt fel när insugsventilerna börjar bli slitna. Vet itne hur det går ihop men eftersom jag har provat allt annat inklusive att byta hela förgasarbryggan så börjar jag tro att det stämmer.
Jag kan nämna att jag har bytt insugsgummina i min och det hjälpte inte. har läst på Yamahas forum att detta ska vara ett vanligt fel när insugsventilerna börjar bli slitna. Vet itne hur det går ihop men eftersom jag har provat allt annat inklusive att byta hela förgasarbryggan så börjar jag tro att det stämmer. Du kan lätt testa om insugsgummina är dåliga genom att plocka av tanken, starta motorn och spruta startgas under förgsarna lite här och där. Om tomgången höjs så har du en läcka. Jag köpte mina gummin på Ebay, gav runt 300:- för alla fyra. det är vad ETT gummi kostar original.
4 liter olja ska det inte vara. 3.2 liter om du byter olja + filter, 3 liter om du bara byter oljan och 3.5 liter om du haft isär motorn. Motorn går kinappast sönder för att du har för mycket olja men du kan få för högt tryck så att det trycks ut olja på olika ställen, vilket inte är så kul om man är ute och kör. Sug ur lite olja.
Du bör gå på mätfönstret då det finns lite olika bud på den exakta mängden olja man ska beroende på årsmodellen men mätfönstret visar rätt.
Det är just det jag saknar också. Har mekat med förgasarna så mycket så jag bara är trött på det. Så riva toppen känns inge kul alls.
Aha där ser man, kanske är insugsventilerna alltså, ska testa det du sa om startgas runt gummina först iallafall, tack för tipset!
Sen det där med oljan vet jag inte vart jag fick fyra liter från, måste ha blandat ihop med något annat, ska genast tappa ur lite. Kör du med helsyntetsolja? Sån där raceolja?
Nej jag har inte kollat på det. Men ventilerna tickar rätt friskt så det vore kanske ingen dum ide' . Vet inte om jag ska våga ge mig på det själv bara?
Rätt konstigt om de tickar för i normala fall blir de tystare med tiden eftersom spelet blir mindre. Hur som helst är det absolut värt att kolla upp.
Klart du fixar det själv! Har du manual? Annars tanka från t.ex repair manual club
Att bara mäta spelet är ingen konst. Ska du ha av kammarna för att justera får du vara noga med att lossa skruvarna på överfallen jämnt och att du tar av överfallen där ventilerna är stängda först.
Jo jag har manualen. Har även kollat lite guider och så för det men det verkar vara så mycket skit runt om som ska lossas. Jag tycker min motor tickar mycket samt går orent, speciellt på låg och mellanregister. Eller kanske inte orent men rått på nåt vis, det är inte den fina mjuka gången som det var när jag köpte hojen.
Har ett ganska irriterande problem med min hoj, DEN STARTAR INTE! Har inte haft igång den på två år, för att jag plockade ner den och svetsade ramen bla, bla.... Eftersom jag hade av motorn så lämnades den in och gjordes ventiljustering på nu i september förra året och har precis haft inne förgasaren på rengöring.
Nu till problemet allting går runt och låter som det ska när jag trycker på starten, men den tänder inte, hostar till en gång men inte mer batteriet är helt nytt och tändstiften är tre år gamla men har ju inte används sen dess.
Vad kan problemet vara?
Utöver förgasarna som du redan haft av så är det bara tändspolarna och den svarta plattan som ska av vad jag kan minnas. Det är en barnlek!
Hade du bytt emulsionsrör i förgasarna? De kan mycket väl vara slitna. Har läst att de slits ännu mer om man kör med Dynojet.
Jag har bytt hela förgasarbryggan till en som var helt original. Det hjälpte inte så jag monterade ett helt nytt dynojetkit. Jag ska kolla ventilspelen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|