Yamaha YZF750R

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Okey:) Även fram så man inte behöver köpa dom där extra sakerna?

Jupp, lite tjocka "piggar" kanske, men det funkar. Glöm inte att skruva ur de två insex-skruvar som klämmer hjulaxeln i gaffeln bara:tummenupp

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Kan ju inte låta bli att slänga upp en bild på pärlan nu efter vinterns små pillande:tummenupp
Waveskivor, sintrade belägg, nya fotpinnar.... *suck*
En hel del annat gjort som inte syns om man inte vet om det...
Gött att allt fungerar nu till säsongen!

Bifogat

• DSC00090.JPG
    DSC00090.JPG
    91.3 KB · Visningar: 104

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Kan ju inte låta bli att slänga upp en bild på pärlan nu efter vinterns små pillande:tummenupp
Waveskivor, sintrade belägg, nya fotpinnar.... *suck*
En hel del annat gjort som inte syns om man inte vet om det...
Gött att allt fungerar nu till säsongen!

Riktigt fin hoj du har där! Gillar fighters;) Min får nog gå som vanligt... ett tag i alla fall ;)

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Läste lite tidigare i tråden att det kanske var någon som gjort egen höjningssats? Eller funkar det att lägga in brickor vid det övre fästet?

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Skitkass kvalité. välte under första natten pga L-hakarna gav vika..

Just därför jag endast använder det vid service och liknande, inte många timmar i sträck moppen står på biltemas depåstöd. För "förvaring" har jag ett bättre egentillverkat med klykor för bobiner:tummenupp

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Just därför jag endast använder det vid service och liknande, inte många timmar i sträck moppen står på biltemas depåstöd. För "förvaring" har jag ett bättre egentillverkat med klykor för bobiner:tummenupp

Kan du lägga upp bild och kanske ritning på dem?:tummenupp

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Skulle vara schysst!:tummenupp Hur känns kvaliten på kraschpuckarna? Funderar själv på att köpa likadana av samma snubbe.

Dom känns najs! Har ju inte "testat" dem ännu men tror att dem "räddar" en hel del vid marksyning:tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
med mina nya SBS belägg så får jag vibrationer precis i början av bromsningar från >140kmh.
Så va det inte förra året med utsletna goldfren belägg.
Skivorna ska väl inte palla banåkning allt för bra men detta är ju normalt,
nån som känner igen det?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
med mina nya SBS belägg så får jag vibrationer precis i början av bromsningar från >140kmh.
Så va det inte förra året med utsletna goldfren belägg.
Skivorna ska väl inte palla banåkning allt för bra men detta är ju normalt,
nån som känner igen det?

Så gjorde min med. Men bara precis i början. Man kanske måste slipa av gamla rester av belägg från skivan eller nåt?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Så gjorde min med. Men bara precis i början. Man kanske måste slipa av gamla rester av belägg från skivan eller nåt?

mja kanske det, då ska man hitta skavstålet nånstans... eller smärjel.

expressen

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
1993 yamaha yzf 750 r
tjenare, jag är åxå ny här. skapade ett inlogg för å se om ngn vet om det passar med tex thunderace´s bakplast med mindre modifikationer. har ingen lust eller kunande för att greja med ramen.
har funderat på streetrace bygge, men vill hursomhelst börja med bakändan

mvh expressen

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
thunderace´s bakplast med mindre modifikationer.

Naej nej,!! Inte den baken! originalet är jäkilgt mkt. snyggare! (enligt mig osch mångwa andra!) Pllasta egwen röv efter dina egna känslor och mått för tillfälllet, vill du dsedan än dra så äär det bara astt åplasta mera:tummenupp :fyllisar :3freak

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
"Haynes Service & Repair Manual" is here once again:
http://sprend.com/download.jsp?fileid=226JA8U4jPC8gBCSa39p

Jag har även "Yamaha Parts Catalogue -94" (Hojens alla sprängskisser med partnummer) och Yamaha Sales brochyres 93-96 om någon vill ha...

Hej på er alla glada,

RawLion: Har du möjligen lust och ork att lägga upp dessa två pdf:er på nytt? Hade Haynes manualen tidigare men har lyckats slarva bort den :huvet

Ska snart beställa ny kedja och drev men har lite planer på en nerdrevning för att få härket lite piggare och villigare (undrar förresten om det även fungerar på käringen :va). Frågan är väl mest riktad till er som redan kör omdrevat med just yzf750r men hur mycket bör man egentligen ta i utan att hojen blir alldeles för högvarvig? Lurade lite på att kliva ner 1 kugg fram och upp 3 bak men är lite osäker på om det blir för mycket eller inte.

Såg att LellesMC hade ett komplett drivpaket men då är det bara nerdrevning fram. Tveksam till om det kommer kännas tillräckligt :)

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Hej på er alla glada,

RawLion: Har du möjligen lust och ork att lägga upp dessa två pdf:er på nytt? Hade Haynes manualen tidigare men har lyckats slarva bort den :huvet

Ska snart beställa ny kedja och drev men har lite planer på en nerdrevning för att få härket lite piggare och villigare (undrar förresten om det även fungerar på käringen :va). Frågan är väl mest riktad till er som redan kör omdrevat med just yzf750r men hur mycket bör man egentligen ta i utan att hojen blir alldeles för högvarvig? Lurade lite på att kliva ner 1 kugg fram och upp 3 bak men är lite osäker på om det blir för mycket eller inte.

Såg att LellesMC hade ett komplett drivpaket men då är det bara nerdrevning fram. Tveksam till om det kommer kännas tillräckligt :)

Jag har preis den drevningen du funderar på att skaffa. Tycker att det är helt ok faktiskt... visst den varvar mer, men samtidigt bränner jag inte fram som en galning i 10 utan att tänka mmig för. Har ju en fighter med så lite extra fartvind får man ju på sig med:banana

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
Jag har preis den drevningen du funderar på att skaffa. Tycker att det är helt ok faktiskt... visst den varvar mer, men samtidigt bränner jag inte fram som en galning i 10 utan att tänka mmig för. Har ju en fighter med så lite extra fartvind får man ju på sig med:banana

Tack för det snabba svaret.
Du kör alltså med 1 ner fram och 3 upp bak och inte bara 1 ner fram?
Hur pass mycket skillnad blev det för dig egentligen? YZF750R'en är ju inte direkt världens bakhjulsmonster även om den går att dra upp rätt enkelt med lite mild övertalning så som av/påslag alt snabbt kopplingsjuck på 1:an. 2:an vill åtminstone min inte vara med om.

Är mest ute efter att den ska resa självmant på bara gas på 1:an till att börja med. Skulle man sen kunna få den att vilja även på 2:an är det bara en bonus :hihi

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...