YEEEHAAAAW! Jag gillar poker!

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
ktmjacke skrev:
Ha ha ha,hur kan du påstå att du har rätt när du inte ens kan räkna,JAG HAR INTE MINUS PÅ KONTOT,har fortfarande 49000 plus.Du verkar ju på allvar mena att man kan räkna ut exakt hur man ska vinna,sen är det bara att göra det,varför vinner inte alla dessa experter hela tiden då.Därför att det krävs TUR oxå.
Om du visste hur det brukar se ut på dessa bord så skulle du ändra uppfattning om hur duktiga dom som lirar där är.Vi har en italienare t,ex som sitter o väntar flera timmar ensam vid ett bord med 200000 inväxlade.När nån till slut sitter ner vid bordet är han redan så trött av väntandet att han hänger med på det mesta.Otroligt många som sitter o försöker bluffa ut såna idioter som mig.Men om man har den minsta kunskapen om poker o är disciplinerad o foldar blinds tills man har en spelbar pocket så har man bra chanser att vinna.Att följa alla dessa regler o procenter hit o dit som du o många andra talar om kan vara väldigt avslöjande oxå.Att vara oberäknelig är ibland ett starkt "kort" i poker.Dom verkliga storspelarna har inte blivit miljonärer på nätpoker iaf,för där handlar det mest om tur,oavsett nivå på insatserna.
Kolla gus hansen t,ex.Aldrig sett nån som bluffar så ofta o ändå ror hem det p.g.a tur o de andras feghet.

Ok, jag omforumlerar min första mening; Bra gutfeeling där att backa 150k ;)

Att sitta och folda en hel session är jag inte intresserad av, jag vill spela poker med allt som hör därtill tex att bluffa.
Sitter du o väntar på ett spelbart pocket 20 rundor har du blindat bort 6k vilket jag inte ser så intressant.

Jag har aldrig någonsin sagt att man kan räkna ut exakt hur man ska vinna.
Däremot kan man minimera sina förluster.
Men nu kommer vi in på ngt helt annat än det vi prata om, att sätta hela sin BR på spel på några händer.

Dra hem "Highstakes Poker" från nätet.
Där ser du hur Negreanu köper in sig på ett cashbord ($300/600NL) med $1´000´000. Övriga köper in sig med 100´000. Han kan lätt chansa på att syna en all-in med KK mot ngn som har 100k. Tror han hade lagt sig ganska omgående med KK om det ist varit 1mille han hade varit tvungen att syna.
Därav viktigt att ha mer pengar att kunna hämta in om du skulle backa.

Ähh.. du fatter ju inte.

Kliv in på pokerforum.nu, posta en tråd med din speltaktik så ska vi se hur många highstakes-spelare som kommer att rekommendera dig att fortsätta spela så för att du säkrast ska gå med vinst.

Har redan lyckönskat dig i ditt sätt att spela och gör det igen.

Vi kommer inte komma vidare med detta ändå, du har ditt speciella sätt att spela på, jag spelar mer förståndigt och sätter inte allt på spel.

ps, lova att pm:a när du gulat oxå. (inte bara när du vunnit din mille) ds

Badger skrev:
Det är inte tur Gus Hansen har, utan en djävulsk känsla för spelet.

Btw, Grattis

Kunde inte sagt det bättre själv. :tummenupp
Att se Gus beta sönder en kille med 4-2 off och bara överkort på brädan är entertaining!

Dock så kan han syna all-in med de konstigaste händerna och klonka, men det är mera tur än känsla. :hihi

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
mjukis skrev:
Ok, jag omforumlerar min första mening; Bra gutfeeling där att backa 150k ;)

Att sitta och folda en hel session är jag inte intresserad av, jag vill spela poker med allt som hör därtill tex att bluffa.
Sitter du o väntar på ett spelbart pocket 20 rundor har du blindat bort 6k vilket jag inte ser så intressant.

Jag har aldrig någonsin sagt att man kan räkna ut exakt hur man ska vinna.
Däremot kan man minimera sina förluster.
Men nu kommer vi in på ngt helt annat än det vi prata om, att sätta hela sin BR på spel på några händer.

Dra hem "Highstakes Poker" från nätet.
Där ser du hur Negreanu köper in sig på ett cashbord ($300/600NL) med $1´000´000. Övriga köper in sig med 100´000. Han kan lätt chansa på att syna en all-in med KK mot ngn som har 100k. Tror han hade lagt sig ganska omgående med KK om det ist varit 1mille han hade varit tvungen att syna.
Därav viktigt att ha mer pengar att kunna hämta in om du skulle backa.

Ähh.. du fatter ju inte.

Kliv in på pokerforum.nu, posta en tråd med din speltaktik så ska vi se hur många highstakes-spelare som kommer att rekommendera dig att fortsätta spela så för att du säkrast ska gå med vinst.

Har redan lyckönskat dig i ditt sätt att spela och gör det igen.

Vi kommer inte komma vidare med detta ändå, du har ditt speciella sätt att spela på, jag spelar mer förståndigt och sätter inte allt på spel.

ps, lova att pm:a när du gulat oxå. (inte bara när du vunnit din mille) ds

Kunde inte sagt det bättre själv. :tummenupp
Att se Gus beta sönder en kille med 4-2 off och bara överkort på brädan är entertaining!

Dock så kan han syna all-in med de konstigaste händerna och klonka, men det är mera tur än känsla. :hihi
Ville komma fram till samma sak bara.Det finns egentligen inget rätt eller fel i poker.Visst vet jag oxå att man ökar sina odds betydligt genom att verkligen kunna spela.Men jag började inte spela poker i förrgår heller.Har lirat i nästan 15 år nu,men mest irl.Självklart funkar inte min "spelstil" under en längre tid,det jag är ute efter är ett par händer med flyt o sen logga ut.Annars spelar jag mer sansat till vardags o brukar sluta på en vinst runt en lax i snitt,ibland mer,ibland noll.Talar naturligtvis om när jag loosat oxå,har ju redan bjussat på den infon en gång :D .Är absolut ingen torskrädd människa som skulle hitta på att jag vunnit om jag inte gjort det.Har just avslutat en turnering,men det gick inget bra,fick pocketess o va shortstacked så jag gick all in FYRA spelare hängde på,floppen blev 5,6,7 turn 4,river kn.TRE spelare fick splitpot på stege eight high.Slutade 91:a. thats life

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
TurboJugend skrev:
Måste bara få skriva av mig lite. Har just spelat klart en pokerturnering på internet. 100 000 dollar Guarantee på prima. Kom 2a. 15 579 dollar till mig! Fy fan. Jag kan knappt fatta att det är sant!

Grattis!!! :)

Själv vann man 25kr på triss häromdagen. :banana Har fortfarande inte funderat ut vad jag ska göra med dom men något fint lär det väl bli, en resa eller ny bil kanske... :rofl

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
ktmjacke skrev:
Just nu kan jag ju inte påstå att det funkar så bra.Men jag tänker inte byta taktik iaf.Min erfarenhet är att spelar jag med mindre limit så sitter man bara längre tid,o det ökar risken att åka på nån torsk iform av det ni tidigare beskrev.
Det ligger ju faktiskt nånting i det du säger. Om man spelar med högre insatser och kör precis som man gör som vanligt så vinner man ju troligtvis en del pengar. Jag brukar alltid minst dubbla mina pengar, brukar sluta när jag tiodubblat för det är då det börjar kännas som att det gett nånting. Fast innan dess så brukar man oftast stöta på någon idiot som inte kan spela som råkar få in nånting. Bättre då med kortare tid och högre insats. Kanske får ta å spara ihop och prova. :tummenupp

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
honkiie skrev:
Det ligger ju faktiskt nånting i det du säger. Om man spelar med högre insatser och kör precis som man gör som vanligt så vinner man ju troligtvis en del pengar. Jag brukar alltid minst dubbla mina pengar, brukar sluta när jag tiodubblat för det är då det börjar kännas som att det gett nånting. Fast innan dess så brukar man oftast stöta på någon idiot som inte kan spela som råkar få in nånting. Bättre då med kortare tid och högre insats. Kanske får ta å spara ihop och prova. :tummenupp

Uppmuntran är välkommet :tummenupp

gl.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Det finns i Poker så som i många andra saker en massa "förstå-sig-på´are" som vet hur det ligger till, dock är det väldigt sällan dessa själva har någon större framgång.

Det finns självklart olika spelstilar men jag anser inte att man kan påstå att nån enstaka är bäst, olika männiksor behärskar olika stilar med olika resultat.

Dem som verkligen lyckas brukar inte gärna avslöja sin spelstil (om det inte är i en bok som dom sen kan kränga för jevligt mycket stålar).

/N

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Lägesrapport.
Har inte haft nån direkt tid att spela senaste dagarna,så läget är tyvärr oförändrat.Ska dock lira en turnering nu på lördag,mest för skojs skull.Har fastnat lite för turneringsspel just nu,roligare lixom.Men oftast slutar det ju med mycket jobb för ingenting :gnissla

Isse,inte länge sen jag satt o talade om för dig hur försiktigt o disciplinerat jag lirade :tungan hoppsan vad en fylla kan ställa till det va? :rofl
Hade tydligen suttit o ätit frusen pytt i panna ur paketet o somnat mellan varven,vilken mardröm.

LasVegas

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
Suzuki 125cc
Nätpoker verkar vara "manna från skyn". Alla vinner ingen förlorar! Är det någon som har hört "jag förlorade på poker"? Nej jag trodde väl det.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
LasVegas skrev:
Nätpoker verkar vara "manna från skyn". Alla vinner ingen förlorar! Är det någon som har hört "jag förlorade på poker"? Nej jag trodde väl det.
Det stora flertalet förlorar på sikt. Även om man går +/- 0 mot de andra spelarna så förlorar man på avgifterna som går till spelbolaget.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
LasVegas skrev:

Jag suger totalt på poker och förlorar på enbart ett par timmar allt jag cashat in. Varje gång.
Men vafan, det är kul ändå.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...