TurboJugend
Ny medlem
Tobbe_N skrev:Grattis till vinsten!!!
Behövde du gjöra några re-buys? tog du addon?
Tack! Inga re-buys, inga addon.
Tobbe_N skrev:Grattis till vinsten!!!
Behövde du gjöra några re-buys? tog du addon?
ktmjacke skrev:brukar värma upp på 10/20 nl,sen går jag över till 100/200 nl.Det har aldrig hänt att jag spelat full förut då jag tar mitt spelande som ett halvyrke.Dock var det bara vinstpengar jag förlorade,men bufferten var uppbyggd under en rätt lång tid så det var surt iaf.Kan tillägga att jag inte är en sån som sitter o harvar i timme efter timme,efter uppvärmningen kör jag oftast 3-4 max 5 händer,sen e det klart.Säger väl kanske lite om min spelstil.
Däremot brukar jag ställa upp i freerollturneringar mest på skoj ibland,men där e det lite mer lottobetonat.sist kom jag 5:a av 1000 startande o vann en pokerdvd .
Det allra roligaste är dock att spela poker live,nätpoker e nätpoker hur man än vänder på det,lite turbetonat enligt min mening.
Man observerar,letar efter vissa nissar som man kan stilen på,sen lirar man stenhårt.På highstakebordet gör jag ALLTID bara ett inköp(utom i fredags) .Torskar jag så bygger jag ny "gratisbuffert" sen efter en vecka ungefär så går jag in o gör ett ryck igen.Har kommit fram till att det ger mig bäst avkastning än så länge iaf.I turneringar gör jag precis tvärtemot vad du skrev tidigare.Brukar mest sitta o folda i början när blindsen e låga,sen spelar jag positionsspel när dom blivit ganska höga,lite trapbetting o semibluffar brukar göra susen.Efter att ha avslöjat lite om hur jag spelar vore det nog lite "giveaway" att tala om vart jag spelar o mitt nick där.Men på unibets freerollturneringar heter jag HADES_666. o på merompoker heter jag ACESHIGH.mjukis skrev:Med $100/$200 stakes borde du ha en br på $50-$60k för att klara av att backa ett inköp? Eller är ett inköp hela rullen för dig
Dock borde 150000 sek svida rätt bra.
5-6 händer
Hur spelar man då?
Vart spelar du? Nick?
mjukis skrev:Med $100/$200 stakes borde du ha en br på $50-$60k för att klara av att backa ett inköp? Eller är ett inköp hela rullen för dig
Dock borde 150000 sek svida rätt bra.
5-6 händer
Hur spelar man då?
Vart spelar du? Nick?
sp33dy skrev:Multiplicera det med 10 så har du en rulle för NL100/200
Edit; Grattis till vinsten! Alltid kul att lyckas i någon större turnering.
Innerst inne, men jag är både missunsam och avundsjuk samtidigt. Å andra sidan så har jag ju haft nånting att berätta för alla jag ser och det är ju lite kul.TurboJugend skrev:Ps. Jag vet att du är glad för min skull.
Öhhhhh......not.Jag spelar dessutom med euros,inte dollar.Ska man behöva lägga ut ett screenshot på kontot typ eller?????På den site jag lirar behöver du "bara" växla in 4000 euro för att kunna lira 100/200 NL.Så jag fattar inte vad det e för fantasibelopp ni pratar om.sp33dy skrev:Multiplicera det med 10 så har du en rulle för NL100/200
Edit; Grattis till vinsten! Alltid kul att lyckas i någon större turnering.
ktmjacke skrev:Öhhhhh......not.Jag spelar dessutom med euros,inte dollar.Ska man behöva lägga ut ett screenshot på kontot typ eller?????På den site jag lirar behöver du "bara" växla in 4000 euro för att kunna lira 100/200 NL.Så jag fattar inte vad det e för fantasibelopp ni pratar om.
Hajar inte ditt resonemang riktigt,vad e det EXAKT som du inte tror på?Skulle det va ballt att ha FÖRLORAT mycket pengar??Eller tror du att det bara är en viss sorts människor som spelar poker på nätet?Du verkar inte riktigt ha förstått vad jag skrev,jag sitter INTE o spelar 100/200 NL VARJE dag.Spelar med betydligt mindre insatser tills jag har RÅD att ta en chans på den nivån utan att förlora annat än vinstpengar.Har varit en hårsmån att dra in en pot på nästan 600 000 kr en gång men torskade på rivern,o det e just ett sånt tillfälle jag hoppas på igen.Men just nu känns det ganska avlägset då jag vill jobba ihop större kassa denna gång innan jag försöker igen.De flesta sitter ju med mellan 200 o 300 000kr o sätter en all in ganska lätt,har fegat ur ett antal ggr med bra kort p,g,a detta o vill kunna "bita tillbaks" lite bättre.mjukis skrev:Givetvis, helt rätt, missade en nolla efter att matten inte är som den bör.
Köper inte hans storyn riktigt. Men men... gl i fortsättningen säger ja bara.
Om jag vill äga en gixxer 1000 så kör jag inte omkring på en puch dakota o drömmer om den,man måste våga för att vinna.Skulle jag sitta på centborden skulle jag ju aldrig få tid över för annat.Fram tills min torsk så hade det ju gått skitbra o jag e mer än nöjd.TurboJugend skrev:Dom menar nog det belopp man borde äga för att sätta sig och spela på dom borden. Inte hur mycket man behöver för att köpa in sig.
ktmjacke skrev:Om jag vill äga en gixxer 1000 så kör jag inte omkring på en puch dakota o drömmer om den,man måste våga för att vinna.Skulle jag sitta på centborden skulle jag ju aldrig få tid över för annat.Fram tills min torsk så hade det ju gått skitbra o jag e mer än nöjd.
Just nu kan jag ju inte påstå att det funkar så bra.Men jag tänker inte byta taktik iaf.Min erfarenhet är att spelar jag med mindre limit så sitter man bara längre tid,o det ökar risken att åka på nån torsk iform av det ni tidigare beskrev.Så om jag går plus minus noll med möjlighet att vinna "lite" pengar,eller plus minus noll med möjlighet att vinna mycket pengar så e ju valet ganska lätt,iaf för mig.Dessutom är jag ganska van vid att bli misstrodd vid det här laget.Har dock överbevisat en o annan som fått kolla på när jag lirat.Konstigt fenomen dock,du VANN 155000,jag TORSKADE något mindre o blir misstrodd o ifrågasatt,ha ha ha,ganska lustigt faktiskt.Men jag lovar att pm:a nästa gång det e dags, o uppge nick o namn på bordet,så ska jag skriva en hälsning i chatten så får vi se hur det ska bortförklaras.TurboJugend skrev:Jag menade inte att döma, jag bara förklarade vad dom menade. Fast det kanske du förstod. Sånt spel skulle nog inte funka för mig, men om det funkar för dig så är det ju bra.
Stött på så många teoretiker o bokläsare som snackar procentsatser hit o dit,inte fan e dom miljonärer för det.Jag växlade in 2000 kr första ggn jag valde att spela om riktiga pengar,o jag har fortfarande gått med 49 tusen i vinst fast jag just loosat 150.Man måste ha en viss gutfeeling o lite flyt,vetenskap e det alltför många som trott sig behärska redan ändå.Du får det att låta som att man e en helt okunnig nolla bara för att man lirar lite riskfyllt,men jag har ju aldrig suttit o hållit pengarna i handen,det är än så länge bara siffror på datorn,förändrar inte mitt liv om jag skulle torska allt.HUR MÅNGA MILLAR HAR DU VUNNIT?mjukis skrev:Anledningen till att ha en BR som vi pratar om vid 100/200NL är just för att inte gula (förlora hela sitt kapital) på en hand. Mycket dumt och chansartat.
Om du nu spelar upp dig så du har råd för ett inköp på 100/200, varför fortsätter du inte i samma spår och spelar upp dig på dom nivåerna du behärskar?
Givetvis får du spela som du vill men du kommer INTE vinna på det i långa loppet.
Du säger att du ibland måste lägga riktigt bra händer? Hade du haft ~500k så hade det kanske inte "gjort" så mkt att riskera att losa 4k, men när du bara sitter inne med 4k så fegar du just för att det är alla dina pengar du gamblar om.
Sen om det är Euro, Sek eller dollar spelar ingen roll, br brukar man relatera till inköpstaket eller BB för varje nivå. Cirkus 3000 ggr BB brukar vara en riktlinje när det gäller NL.
Hoppas dock att din teori funkar för dig och att du ror hem monsterpotten nångång
ktmjacke skrev:Stött på så många teoretiker o bokläsare som snackar procentsatser hit o dit,inte fan e dom miljonärer för det.Jag växlade in 2000 kr första ggn jag valde att spela om riktiga pengar,o jag har fortfarande gått med 49 tusen i vinst fast jag just loosat 150.Man måste ha en viss gutfeeling o lite flyt,vetenskap e det alltför många som trott sig behärska redan ändå.Du får det att låta som att man e en helt okunnig nolla bara för att man lirar lite riskfyllt,men jag har ju aldrig suttit o hållit pengarna i handen,det är än så länge bara siffror på datorn,förändrar inte mitt liv om jag skulle torska allt.HUR MÅNGA MILLAR HAR DU VUNNIT?
Ha ha ha,hur kan du påstå att du har rätt när du inte ens kan räkna,JAG HAR INTE MINUS PÅ KONTOT,har fortfarande 49000 plus.Du verkar ju på allvar mena att man kan räkna ut exakt hur man ska vinna,sen är det bara att göra det,varför vinner inte alla dessa experter hela tiden då.Därför att det krävs TUR oxå.mjukis skrev:Har inte vunnit en endaste mille.
Bra gutfeeling där med 150- på kontot
Anser inte att du är en helt okunnig nolla, möjligvis okunnig och lite för risktagande.
Men jag lovar att dom killarna som grindar 100/200 har vunnit flera millar och kommer fortsätta göra det sålänge det finns såna som du som gamblar hårt.
Synd att du inte ser ditt fel, att du bara ser pengarna som siffror, gör du det med nuffrorna på bankkontot oxå?
För något år sen sålde en snubbe från England? allt han ägde även sitt namn, kalsonger mm.
Tog alla pengar, minns inte hur mkt det va men det va en fin summa, satte allt på svart eller om det nu va rött på roulette och vann.
Testa du oxå
Du behöver inte försvara dig mer nu, jag vet att jag har rätt.
Peace.
ktmjacke skrev:Kolla gus hansen t,ex.Aldrig sett nån som bluffar så ofta o ändå ror hem det p.g.a tur o de andras feghet.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari