YEEEHAAAAW! Jag gillar poker!

Haglind

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Kawasaki zx7-r
ingen som brukar spela $1M guar på pokerstars? Jag väntar fortfarande på seger i den :), "bara" $166k till vinnaren igår.

En annan sak, Majk the bike som huserade mycket här för ett tag sedan, det är ingen som vet om han är duktig pokerspelare?

EDIT: jättegrattis till segern.. vet hur du känner dig

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jaha robbie sa jag inte att om du vinner så mycket pengar så måste jag döda dig? Eller var det bara om du skulle komma etta?

fy fan, hoppas du får herpes :banana

edit: antar att din r1:a kommer vara avbetald nu då?

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Tack ska ni ha. Jag vette fan va jag ska köpa faktiskt. Jag vill ju som ha en cross, så en crf 450 blir det nog snart iaf. Tanken har slagit mig att byta upp till en R1 04, fast jag vet inte än. Det är så jävla jobbigt att börja sälja. Är ganska nöjd med min än. Semester i sommar ska jag då ha iaf. Fan va skönt.

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Grattis,ligger du +- noll nu då :) ?

Drog in 51000 i lördags oxå.Men loosade det tredubbla i fredags,så jag har ett drygt jobb framför mig denna vecka.Kan tillägga att jag numera INTE har tillgång till mitt password utan att bruden fått se att jag e nykter först :tungan .

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Sjuklt coolt! Jag testade nätpoker i helgen o gick 2500 plus o det var jag nöjd med! :3freak

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
ktmjacke skrev:

Drog in 51000 i lördags oxå.Men loosade det tredubbla i fredags,så jag har ett drygt jobb framför mig denna vecka.Kan tillägga att jag numera INTE har tillgång till mitt password utan att bruden fått se att jag e nykter först :tungan .

Jag spelar inte om stora pengar i vanliga fall. Jag riskerade bara 55 dollar den här gången. Vågar man fråga vilka bord du sitter på när du bränner såna summor?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
lorkan skrev:
Hold 'em är inget "lotteri", handlar inte bara om tur . :fatta!

Givetvis inte, i längden spelar skickligheten in i allra högsta grad men med den startstacken och den strukturen så är det inte bara jag som tycker att det är ett lotteri.
Klarar du inte att knäcka ett par favorithänder i ett tidigt skede av turneringen och lyckas bygga stack blir det svårt att komma långt.

Säger inte något sätt att trådskaparen spelade på tur, han är säkert väldigt skicklig men jag tror nog att han kan hålla med om att han hade en del avgörande potter där han hade en väldans tur.

ktmjacke skrev:

Vilket pokerrum spelar du på och vilka stakes? Du måste ju nästan lira 20/40NL, eller där omkring om du lyckas slaska bort dom stålarna på en dag?
Brukar ju vara en regel att man kanske borde ta o sluta lira om man tappar 2-3 inköp ganska snabbt.
Vad har du för win-rate i vanliga fall?

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Kul som fan! Klonka hem min första turnering i helgen 1000$ blev det! Inga monster pengarna! Men riktigt kul då jag nästan enbart spelar Cashgame eller SNG's!

Lycka till framöver!

Haglind

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Kawasaki zx7-r
ah17 skrev:
Varningslampan tänds.

Vad då varningslampan tänds, hur kan du säga det efter att någon har berättat om en helgs spel? Jag tror inte att han matade in 100lax efter att ha tiltat bort 50, eller vad tror du?

Skönt att det inte bara är jag som fylleslaskar.

PS. Behöver jag säga att jag är ruskigt trött på folk som tänder varningslampor? 9 gånger av 10 när det handlar om större summor så har spelaren ändå en viss kontroll och inte spelar för summor som de inte kan förlora.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Mr.M skrev:
Kul som fan! Klonka hem min första turnering i helgen 1000$ blev det! Inga monster pengarna! Men riktigt kul då jag nästan enbart spelar Cashgame eller SNG's!

Lycka till framöver!

Grattis! 1000$ är inte illa alls. Jag spelar bara om småpengar i vanliga fall, så min vinst känns helt overklig. Jag brukar köra cash på 0,25/0,50- till 1/2-dollarsbord, så jag är ingen high roller.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Haglind skrev:
Vad då varningslampan tänds, hur kan du säga det efter att någon har berättat om en helgs spel? Jag tror inte att han matade in 100lax efter att ha tiltat bort 50, eller vad tror du?

Skönt att det inte bara är jag som fylleslaskar.

PS. Behöver jag säga att jag är ruskigt trött på folk som tänder varningslampor? 9 gånger av 10 när det handlar om större summor så har spelaren ändå en viss kontroll och inte spelar för summor som de inte kan förlora.

Är du ute efter min tolkning eller ville du bara ha en ursäkt för att kunna skriva ditt PS?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
mjukis skrev:
Säger inte något sätt att trådskaparen spelade på tur, han är säkert väldigt skicklig men jag tror nog att han kan hålla med om att han hade en del avgörande potter där han hade en väldans tur.

Ja, man måste naturligtvis ha en del flyt för att vinna en turnering. Kan inte komma ihåg nån hand där jag hade så här otroligt tur. Jag råkade aldrig ut för att sitta med ett lägre par mot ett högre eller nåt sånt. Men det gäller ju att ha lite tur med att inte springa in i såna händer också. Jag menar, sitter man med KK och nån går all in före floppen så måste man ju nästan syna. Om han då råkar ha AA så är det inte så mycket att göra åt. Sen gäller det ju att inte ha otur och bli utdragen när man har bäst hand också, vilket händer då och då. Mycket tillfälligheter.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
mjukis skrev:
Givetvis inte, i längden spelar skickligheten in i allra högsta grad men med den startstacken och den strukturen så är det inte bara jag som tycker att det är ett lotteri.
Klarar du inte att knäcka ett par favorithänder i ett tidigt skede av turneringen och lyckas bygga stack blir det svårt att komma långt.

Vilket pokerrum spelar du på och vilka stakes? Du måste ju nästan lira 20/40NL, eller där omkring om du lyckas slaska bort dom stålarna på en dag?
Brukar ju vara en regel att man kanske borde ta o sluta lira om man tappar 2-3 inköp ganska snabbt.
Vad har du för win-rate i vanliga fall?
brukar värma upp på 10/20 nl,sen går jag över till 100/200 nl.Det har aldrig hänt att jag spelat full förut då jag tar mitt spelande som ett halvyrke.Dock var det bara vinstpengar jag förlorade,men bufferten var uppbyggd under en rätt lång tid så det var surt iaf.Kan tillägga att jag inte är en sån som sitter o harvar i timme efter timme,efter uppvärmningen kör jag oftast 3-4 max 5 händer,sen e det klart.Säger väl kanske lite om min spelstil.
Däremot brukar jag ställa upp i freerollturneringar mest på skoj ibland,men där e det lite mer lottobetonat.sist kom jag 5:a av 1000 startande o vann en pokerdvd :Bugar :rofl .
Det allra roligaste är dock att spela poker live,nätpoker e nätpoker hur man än vänder på det,lite turbetonat enligt min mening.

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Aah nätpoker-bolag gillar när männsikor vinner pengar o talar om det för andra. Nu har du inspirerat minst 10st att bli av med massa pengar i deras spel, samt att säker 2 av dessa, träffar speldjävulen :tungan

...å andra sidan, grattis som fäään till en go summa cash! Spendera dem väl! :yoparty

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...