Snyggt avgassystem! Vilket detaljarbete! Ser ju nästan lasersvetsat ut!
Jag har lite svårt för tyskvinkeln på ljuddämparen, men sånt är ju en smaksak, man ska givetvis bygga som man själv vill ha det.
Du ska bara veta! Oerhört fint svetsat, och vilken passning på rördelarna...! Jag misstänker att delar av kollektorn är maskinsvetsade men resten är definitivt svetsat av en människa.
Vad gäller vinkeln på ljuddämparen så är egentligen jag också svårt anti mot tyskrövar och allt sånt där tjafs men i detta fall måste jag nog säga att det är acceptabelt. För mig har hojen rent designmässigt varit att leka med vinklarna på hojen då den är väldigt kantig i sin design. Dom tidigare avgassystemen jag haft så tycker jag att man inte har kunnat återfinna ljuddämparens vinkel/linje nån annan stans på hojen, så den här gången bestämde jag mig för att centrumlinjen på dämparen skulle följa det nedre ramröret som går upp mot bakramen.
En kompromiss på sätt och vis men jag är väldigt nöjd med resultatet. Speciellt med tanke på att det byggts på en annan killes hoj och bara med några telefonsamtal, mail och bilder som information.
Ska ta och snickra ihop ett fäste till ljuddämparen i helgen. Lyckades komma på en variant som jag tror kan bli förbaskat snygg!