Katana-Jocke
Second place - First loser...
- Gick med
- 24 Jun 2009
- Hoj
- Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Den blå-vita lacken som återfinns på de Amerikanska 1150E är nog bland det snyggaste färgsättning man kan tänka sig men smaken är ju som
Mjae, jag håller nog iaf farochson´s färgsättning som vassare. Men smaken är ju som sagt som
Här är annars en rätt snygg en:
Behöver och behöver. Skulle ju kunna behålla längden men det blir lite problem med markfrigång, och förlänger jag inte får jag köra riktigt "slammed-down"-stuk, vilket ger ytterligare problem med markfrigång, byggs ju framförallt för att vara en street-hoj så den ska gå att köra till 110%.
Behåller jag vinkeln på svingen ungefär som den är nu (som jag vill ha den) fast droppar gaffeln till höjden den ska vara så kommer jag få ett väldigt kort försprång på framgaffeln och den skulle troligtvis bli ganska nervös i framändan. Samtidigt kan jag få problem med grenrör och bukspoilern som ska på.
Blir förmodligen ny lack på hojen, även fast jag gillar färgsättningen så är den i rätt trist skick, blek och missfärgad. Lika mycket jobb att få lacken fräsch som det är att lägga på en ny. Hojen kommer förmodligen då också att vara vit men med svart ram.
Näe, det är klart. En låg framända kräver oftast en låg bakända och vill man ha en hoj som går att svänga med ordentligt utan att saker å ting skrapar i allt för mkt, så kan det nog behövas en höjning i framgaffeln. Tror däremot inte att du behöver höja så mkt som 80mm, möjligen 40-50mm. Tycker du att den blir lite för nervös, så finns det ju alltid styrdämpare...