Snart klar då?
Snyggt jobb - som vanligt
Beslutat att det inte kommer bli någon lack på hojen nu innan den 24:e Maj när det bär av till Finland. Kommer ta på tok för lång tid att få i ordning det och jag har inte råd att leja bort det åt någon annan som kan göra det i tid.
Kommer fokusera helhjärtat på att få den körklar inom några veckors tid och lämna lacken tills jag är tillbaka från Finland. Oeralistiskt att skruva ihop allt samt lackera den på fyra veckor.
Du får se det positiva i det hela. Du får möjlighet att testa hojen och se att allt är som du vill, med möjlighet att ändra om något inte skulle passa.
Har följt tråden sen starten utan att göra några inlägg, men nu är det fan dags!
Är grymt imponerad av ditt bygge! Kommer bli en riktigt grym hoj.
Keep up the good work!
Kul grej jag upptäckte nyss på ramen.
Stod och bankade in nedre lagerbanan i styrhuvudet när jag såg en skiftning i pulverlacken vid sidostödsinfästningen på vänster ramrör. Ett vitt streck i kolsvart pulverlack är ju inte troligt så jag granskade skiftningen lite närmare och märker där en fin spricka som går i princip runt hela ramröret.
Det är roligt nästan jämt. Enda trösten är väl att jag upptäckte det i rätt tid. Ett knäckt ramrör kan ju innebära döden även om motorn bär upp en del.
Ska jaga rätt på en svets så jag kan fixa det nu ikväll, sen blir det att börja skruva ihop...
Surt när sånt händer, men du kan ju också trösta dig med vetskapen om att det kommer bli riktigt ordentligt snyggt när du väl blir kvar. Den som väntar på något gott...och hela den grejen.
Så bit ihop, nu är det bara resten kvar.
J
Sen slipade jag även av färgen på Yoshimura-loggan så den trädde fram ordentligt. Stoppade även på (den misslyckade) kopplingskåpan för att få ett hum om hur väl färgvalet stämde. Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska ha den silver som jag målade ventilkåpan och svingen eller gråmetallic.
Jao, ska ta lite bättre bilder idag. Tror dock inte att jag hinner fixa till styret idag, blir eventuellt imorn.
Tackar!
Tänkte faktiskt det till en början men efter lite laborering så ratade jag bort gammelskärmen. Däremot håller jag med dig till fullo att den nya skärmen är lite rund. Har tänkt spackla och eventuellt ge den en liten mjuk kant på vardera sida.
Vi får se hur det blir.
Idag kanske jag får lite delar på posten också. Blir en stor låda. 5000kr motordelar.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|