Yoshimura GSX1230R Projekt

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Najs som fan!:yoparty
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Låter som bjärven vaknat till liv efter vinterdvalan! Akta så du inte skrämmer iväg grannarna :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Meckat på så gott det går med förgasarna men det är rätt så känsligt. Får inte till det till 100%, sen skulle en synkning behövas och jag har inga vakuumklockor för det.

Nä, i helgen blir det att fokusera på slutföra dom sista mekaniska bitarna och sen på måndag överlämna förgasarjobbet till ett proffs.
 
Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Meckat på så gott det går med förgasarna men det är rätt så känsligt. Får inte till det till 100%, sen skulle en synkning behövas och jag har inga vakuumklockor för det.

Nä, i helgen blir det att fokusera på slutföra dom sista mekaniska bitarna och sen på måndag överlämna förgasarjobbet till ett proffs.

Tror inte Du behöver vakuumklockor till FCR :arna heller.
RS fuggarna synkar man ockulärt alla trottlar itopp samtidigt .:)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror inte Du behöver vakuumklockor till FCR :arna heller.
RS fuggarna synkar man ockulärt alla trottlar itopp samtidigt .:)

Nu när du säger det... helt rätt.

Nåja, behöver ändå assistans med inställningarna av förgasarna. Han har ett rätt så vältränat motoröra, sen har han pillat mycket med flatslides på sin egen GSX.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Annars så går det ypperligt att synka med ett gäng meter genomskinlig slang och lite vatten/olja. Blir som regel exaktare än många klockor. Ner till 0.01 bar går fint :)

Men som sagt, så kanske man bara synkar dina gasare ockulärt, det vet jag inget om.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Grattis till uppstarten :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Äntligen är hojen i sitt rätta element.

DSC_0003-13.jpg


Om ni funderar: ja, Norrbotten är kallt även såhär års. :död

DSC_0013-13.jpg


DSC_0019-9.jpg


Sen fick brorsan vara Pitgirl och posa lite snyggt bevid hojen. ;)

DSCN1566.jpg


Om nån funderar kring fatbar styret så beror det på att bromspumpen jag har inte passar styret (för stor vätskebehållare) så jag måste fixa en radialbromspump, något jag varken har råd att köpa eller tid att fixa just nu.

Nu är jag dock i full gång med att försöka få förgasarna att lira och jag kan säga att det närmar sig sakta men säkert. Var även förbi en kompis på jobbet för att överlämna framdrevet för lite svarvning. Hade inte riktigt rätt verktyg för att göra jobbet bra nere på farsans jobb. Blir förhoppningsvis klart i dagarna framöver, då återstår det egentligen bara att nita kedja och fylla på bromsvätska sen är det dags för en provtur.

Ska även förbi Hydroscand och låna lite grejjer för att mäta ut bromsslangar.

Och som en liten fotnot: hojen låter gött ytomhys. :D
 
Last edited:

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Härligt bygge, börjar ju vara fint att köra nu så se till att få den ut på vägarna nu ;)

Har lite att göra på jobbet så jag satt och försökte luska ut vart bilderna är tagna, gissar på klubbgärdet, rakt nedanför borde början på "snorstigen" vara.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Härligt bygge, börjar ju vara fint att köra nu så se till att få den ut på vägarna nu ;)

Har lite att göra på jobbet så jag satt och försökte luska ut vart bilderna är tagna, gissar på klubbgärdet, rakt nedanför borde början på "snorstigen" vara.

Redo för vägarna kommer den nog inte att vara på ett antal veckor. Mycket småsaker som ska fixas för att få den laglig på gatan (eller i alla fall genom besiktning). Däremot kommer den vara redo för bana om en vecka eller så. :)

Och mycket riktigt så är det precis ovanför "snorstigen". :tummenupp
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Åja men det går ju åt rätt håll i alla fall. du har ju mindre jobb kvar nu än när du började ;) kommer att bli kanon när den är klart :)


10 poäng till mig som prickade rätt med hjälp av bilderna :banana
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Läcker bygge Viktor:tummenupp Men den ser fasligt lång ut, hur är hjulbasen jämfört med original?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Åja men det går ju åt rätt håll i alla fall. du har ju mindre jobb kvar nu än när du började ;) kommer att bli kanon när den är klart :)

10 poäng till mig som prickade rätt med hjälp av bilderna :banana

Haha, allt är väl relativt. :D

åhhh, så jävla snygg den e:Bugar, har inte lust att bygga en till när du är klar med din?:D

Lust att bygga en till? Har spånat på ett nytt projekt sedan länge. Eller menade du en likadan åt dig? Betalar du arbetskostnader + delar - sure. :tummenupp

Läcker bygge Viktor:tummenupp Men den ser fasligt lång ut, hur är hjulbasen jämfört med original?

Lång? Va? Näää. :tungan

Jämfört med original? Original är det 1550mm och nu vill jag minnas att det är 1670mm maximal hjulbas. Kör dock med ca 1650mm.

Och tack. :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lång? Va? Näää. :tungan

Jämfört med original? Original är det 1550mm och nu vill jag minnas att det är 1670mm maximal hjulbas. Kör dock med ca 1650mm.

Och tack. :)

Ok, sjysst hoj för dragracing alltså:) Skall bli intressant att se hur du baxar pråmen runt Kemora:tummenupp
Kemora är ju ganska öppen så det borde iofs inte vara några problem:)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
jaså det har jag missat, så går det väl när man dreglar så mycket överbilderna satt man missar texten runtomkring:tungan

Inget jag skrivit om i tråden. Har funderat på den i det tysta. Det projektet blir också baserat på en radfyra, fast då 70-tals. :)


Synd bara att den inte har någon färg på sig. :död

Ok, sjysst hoj för dragracing alltså:) Skall bli intressant att se hur du baxar pråmen runt Kemora:tummenupp
Kemora är ju ganska öppen så det borde iofs inte vara några problem:)

Både ja och nej. Dämparna är aningen för långa för att köra efter strippen men möjligheten finns definitivt, behöver bara göras lite små konverteringar.

För mig blir det intressant om jag ens får hojen runt (och kanske framförallt till) Kemora. :D

Bara jag får nån ordning på förgasarbestyckningen så ska det nog inte vara några problem. Hoppas jag...
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top